ترسیمی از شرایط مطلوب

جهان صنعت نیوز:  نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با تایید این خبر که برنامه پیاده سازی نظام کنترل مدیریت با حضور ۱۰ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی توسط ایمیدرو در گفت و گو با «جهان صنعت »می گوید :طرح مجزایی برای احیا و فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال اجراست که موجب تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

بهروز برنا با بیان اینکه باید در ابتدامشکلات و موانع احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس مورد بررسی قراربگیرد ادامه داد : هم‌اکنون حدود ۱۱ هزار معدن در کشور وجود دارد که متاسفانه از این تعداد بیش از ۴۰۰۰ معدن غیرفعال هستند در حالی که این امر به‌دلیل نبود ذخیره نیست بلکه علت اصلی آن وجود مشکل در بخش فرآوری است.

به گفته وی برای تحقق اکتشاف بیشتر در کشور دولت فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس را در اولویت کار خود قرار داده تا با کمک انجمن‌های مربوطه از جمله سنگ‌آهن، مس و آهن و با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در این بخش معادن غیرفعال آسیب‌شناسی شوند تا بتوان نسبت به رفع مشکلات آنها راهکارهای لازم را اتخاذ کرد تا این معادن از نظر اقتصادی به صرفه شود.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در پاسخ به این سوال که ۱۰ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی چطور می توانند در احیا و فعال سازی معادن کوچک نقش داشته باشند ادامه داد : شرکت تهیه و تولید به‌عنوان بازوی اجرایی ایمیدرو نسبت به آسیب‌شناسی معادن کوچک‌مقیاس در استان‌های مختلف اقدام می‌کنداز این رو شرکت ایمیدرو با تمام اهتمام بدنبال همکاری با این شرکت است . از این رو طبق برنامه پیاده سازی نظام کنترل مدیریت قطعا با حضور این ۱۰ شرکت برتر معدنی می توان ترسیم مطلوبی از شرایط احیا کوچک مقیاس ها داشت .  .

 تکمیل زنجیره فولاد

  در رابطه با همین موضوع عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد در گفت و گو با «جهان صنعت » می گوید :برای رسیدن به هدف نهایی که موضوع احیا معادن کوچک مقیاس و بالابردن ارزش افزوده در این بخش ها می باشد ، قطعا هم افزایی بین شرکت های بزرگ یکی از اقداماتی است که می تواند در اجرای توسعه معادن و محصولات معدنی تسریع ببخشد .

محمود اسلامیان ادامه داد : نباید فراموش کرد که تحقق توسعه صنعتی توسط بخش خصوصی، بدون تقبل انجام سرمایه گذاری های زیربنایی و ایجاد زیر ساخت ها توسط دولت امکان پذیر نیست.  عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد گفت : هر چند در سال‌های اخیر سیاست‌های وزارت صمت کاهش صادرات سنگ‌آهن را در پی داشته اما در عین حال سرمایه‌گذاری در این حوزه را نیز کاهش داده که تعطیلی معادن فقط بخشی از این تصمیم و وضع قوانین است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای تکمیل زنجیره فولاد کشورد راستای تحقق برنامه های توسعه ای نیاز به این محصول در اولویت است چراکه در صورت کمبود و مشکل در تولید سنگ آهن نمی دانیم چه سرنوشتی در انتظار صنعت فولاد کشور قرار خواهد گرفت .  اسلامیان ادامه داد : از این روتشکیل چنین کمیته هایی جهت توسعه می تواند نقش اساسی در تعیین سرنوشت زنجیره فولاد کشور داشته باشد .

اقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 46248
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا