چگونه کیفیت ویدیوها در اینستاگرام بالاتر می رود؟

تابه‌حال فکر کرد‌ه‌اید چرا برخی ویدیوهای اینستاگرام تار دیده می‌شوند اما برخی دیگر واضح و شفاف هستند؟ ظاهراً کیفیت ویدیوی شما در اینستاگرام به تعداد بازدیدهای آن بستگی دارد. «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، در توضیحات جدیدش می‌گوید چرا برخی ویدیوها کیفیت پایین‌تری دارند.

جهان صنعت نیوز، به گزارش TheVerge، موسری اعلام کرد کیفیت ویدیوهای اینستاگرام به تعداد تماشای آن‌ها بستگی دارد. یکی از کاربران تردز قسمتی از صحبت‌های او را در ویدیویی بازنشر کرده است که در آن می‌گوید:

«درمجموع می‌خواهیم ویدیوها را با بالاترین کیفیتی که می‌توانیم نمایش بدهیم… اما اگر چیزی مدتی طولانی تماشا نشود؛ چون اکثریت قریب‌به‌اتفاق بازدیدها همان ابتدا رخ می‌دهند، آن ویدیو را با کیفیت پایین‌تر نشان می‌دهیم. سپس اگر میزان تماشای آن ویدیو بالاتر برود، کیفیت بالاتر را رندر می‌کنیم.»

او افزود پلتفرم اینستاگرام این کار را با هدف «ارائه محتواها به مردم با بالاترین کیفیت» انجام می‌دهد.

موسری بعداً در پاسخ به پست تردز که این کلیپ را نشان می‌داد، نوشت اینستاگرام به ویدیوهای محتواسازانی که بازدیدهای بیشتری جذب می‌کنند، منابع بیشتری اختصاص می‌دهد.

ضرر به سازندگان کوچک

موسری در پاسخ به یکی دیگر از کاربران Threads که پرسیده بود آیا این رویکرد به سازندگان کوچک‌تر ضرر می‌رساند، گفت تغییر کیفیت ویدیوها «خیلی زیاد و ملموس نیست». او در ادامه به همان کاربر گفت «این نگرانی درست است» اما مردم با ویدیوها براساس محتوای آن تعامل دارند، نه کیفیتش.

این موضوع با روشی که متا قبلاً رویکرد خود را توصیف کرده است، هماهنگ است. سال ۲۰۲۱، این شرکت پیش‌بینی کرد نمی‌تواند با افزایش تعداد ویدیوهای آپلودشده در این پلتفرم، منابع متناسبی به آن‌ها اختصاص دهد. (متا سال گذشته تخمین زد روزانه ۴ میلیارد استریم ویدیو در فیسبوک ارائه می‌کند.)

متا در مطلبی در وبلاگ خود نوشت برای صرفه‌جویی در منابع محاسباتی ویدیوهای نسبتاً کم‌شمار اما پربیننده، سریع‌ترین و پایه‌ای‌ترین روش رمزنگاری را ارائه می‌کند. پس از اینکه ویدیویی به‌ اندازه کافی تماشا شد، رمزگذاری قوی‌تری دریافت می‌کند. هنگامی که همان ویدیو در متا به اندازه کافی محبوب شد، این پلتفرم پیشرفته‌ترین پردازش خود را روی ویدیو اعمال می‌کند؛ درنتیجه، محبوب‌ترین سازندگان محتوا معمولاً بهترین ویدیوها را خواهند داشت.

دیجیاتو

دانش و فناوری

شناسه : 463175
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *