رشد شاخص کل به ۲۵ هزار واحد رسید

در سومین روز هفته رشد شاخص‌ها در حالی دنبال شد که برخلاف دو روز گذشته شاهد خروج سرمایه حقیقی‌ها از معاملات خرد بودیم و سبز تابلوی معاملات نیز کمرنگ‌تر شد.

جهان صنعت نیوز، شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز دوشنبه ۷ آبان ماه ۲۵ هزار و ۶۴۴ واحد ارتفاع گرفت. شاخص کل با پس گرفتن یکی دیگر از کف‌های حمایتی خود در محدوده ۲ میلیون و ۵۱ هزار و ۵۹۶ واحد به کار خود پایان داد. شاخص هموزن نیز با ۳هزار و ۶۲۴ واحد رشد در محدوده ۶۷۳ هزار و ۶۴۳ واحد به کار خود پایان داد. نمادهای فملی، فولاد و فارس بیشترین اثر مثبت و نمادهای رمپنا، کچاد و اخابر بیشترین اثر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

در بازار فرابورس ایران نیز نماگرها روند رو به رشد خود را حفظ کردند. شاخص کل فرابورس توانست با ۸۱ واحد رشد در محدوده ۲۱ هزار و ۳۵۰ واحد بایستد و شاخص هموزن فرابورس نیز با ۷۸۷ واحد صعود در محدوده ۱۱۸ هزار و ۸۸ واحد به کار خود پایان داد. نمادهای آریا، حسینا و سامان بیشترین اثر مثبت و نمادهای فجهان، خاور و خدیزل بیشترین اثر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

اما در روز رشد نماگرها شاهد خروج سرمایه از بورس بودیم تا دوام جریان مثبت نقدینگی به روز سوم نرسد. امروز ۱۰۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از معاملات خرد خارج شد.

ارزش معاملات امروز

ارزش کل معاملات امروز بازار نیز ۲۵۲ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۵هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بود. بازار امروز نیز شاهد عرضه اوراق مشارکت بود و ۹۵ درصد از ارزش کل بازار را معاملات اوراق به خود اختصاص داد.

امروز دلار نیما ۴۹ هزار و ۷۱ تومان بود و نسبت به روز گذشته تنها ۵۶ تومان رشد داشت. نگاهی به روند تغییر نرخ دلار نیما نشان می‌دهد که رشد آن از ابتدای آبان ماه کند شده است. از طرف دیگر دلار در بازار آزاد که طی دو روز گذشته دچار هیجان منفی شده بود مجددا به روند رو به رشد خود برگشته و امروز در کانال ۶۷ هزار و ۲۵۰ تومان است.

در حالی که روند قیمتی در بازار طلا و سکه افزایشی است امروز صندوق‌های طلا نیز مثبت بازگشایی شدند و در حال حاضر نیز در سمت مثبت تابلو معامله می‌شوند. صف خرید در اکثر صندوق‌های اهرمی همچنان پابرجاست و در طرف مقابل تا این لحظه شاهد تداوم خروج پول از صندوق‌های با درآمد ثابت هستیم.

اکوایران

بورس

شناسه : 463196
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *