نظارت بر محصولات لبنی تنظیم بازاری شدت گرفت

جهان صنعت نیوز، مسعود امراللهی اظهار کرد: ۸۸۰ هزار مورد بازرسی در حوزه‌های مختلف مزرعه تا سفره انجام شد که از این تعداد حدود ۴۳ هزار تخلف منجر به تشکیل پرونده و معرفی متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی برای صدور حکم تعزیری شد.

وی عمده تخلفات ثبت شده را گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور و عدم اجرای سایر ضوابط توزیع و تخلفاتی که قانونگذار برای نظارت به وزارتخانه جهاد کشاورزی محول کرده، نام برده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی در ادامه به عملکرد مهر ماه این دفتر پرداخت و گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها طرح نظارتی موسوم به «شمیم مهر» از ۱۷ شهریور تا ۳۰ مهر در حوزه‌های تامین کالاهای اساسی خانوار و مراکز دانشگاهی و مدارس به ویژه نظارت بر مراکز نگهداری، انبارها و سردخانه انجام شد که در این بخش هم بالغ بر ۸۵ هزار مورد بازرسی انجام و برای ۷۸۰۰ مورد تخلف پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۴۰۰ بازرس ویژه و در مجموع حدود ۱۳۰۰ بازرس همکار در وزارت جهاد کشاورزی افزود: سفره مردم موضوع مهمی است که این وزارتخانه طبق مسوولیت‌های محوله روزانه آن را مورد نظارت، بازرسی و رصد قرار می‌دهد که البته در مواقع لزوم نمایندگانی از همه معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته درون سازمانی به کمک دفتر بازرسی و نظارت می‌آیند .

امراللهی آغاز طرح تشدید نظارت بر چهار قلم محصولات لبنی تنظیم بازاری و همچنین روغن نباتی از هفته گذشته را به عنوان طرح ویژه دیگری معرفی کرد و افزود: انجام این مسوولیت به همکاران ما در سراسر کشور ابلاغ شد در همین مدت محدود، موارد متعددی تخلف به ویژه در شرکت‌های بزرگ لبنی شناسایی و با تدوین پرونده، متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی افزود: همچنین از امروز به مناسبت آغاز فصل سرد و افزایش مصرف حبوبات در سبد غذایی مردم، طرح ویژه نظارت بر حبوبات بسته‌بندی شده شکل گرفت تا با همکاری سازمان حمایت، بازرسان ما با حضور در مراکز عمده و جزء توزیع کننده حبوبات، با متخلفان گران‌فروشی و کم‌فروشی برخورد کنند.

بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی ضمن قدردانی از مردم به عنوان بازوی نظارتی دستگاه‌های اجرایی، افزود: از مردم کماکان انتظار داریم همچون گذشته موارد تخلف صنفی و تعزیراتی نظیر گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و سایر مشکلات شبکه تولید و توزیع را از طریق سامانه ۱۲۴ به نهاد بازرسی محصولات کشاورزی اطلاع دهند تا بازرسان این نهاد بلافاصله برای برخورد با متخلفان وارد عمل شوند.

منبع: ایسنا

کشاورزی

شناسه : 463289
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *