xtrim

راه‌اندازی سامانه صدور حواله الکترونیکی سازمان راهداری

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری، از راه‌اندازی سامانه صدور حواله الکترونیکی از سوی این سازمان در راستای تحقق دولت الکترونیک خبر داد.

جهان صنعت نیوز، حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارائه خدمات الکترونیکی از سوی سامانه صدور حواله الکترونیکی را گامی مهم در راستای عبور از فرایند‌های سنتی و دیجیتالی کردن آنها و همچنین افزایش کارایی در صنعت حمل و نقل مسافری برشمرد.

وی بیان‌داشت: تسهیل فرایند‌های اداری، کاهش مراجعه شرکت‌های مسافربری به ادارات استانی، حذف خطا‌های انسانی در صدور حواله و استفاده شرکت‌های مسافربری به صورت مستمر از خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از مزایای این سامانه است.

به گفته متولی حبیبی، شرکت‌های مسافربری با استفاده از نام کاربری و رمز عبور سامانه پرداخت الکترونیک psoorat.rmto.ir به همراه تایید هویت از طریق پیامک و توکن امضای دیجیتال، خدمات مورد نظر را دریافت می‌کنند.

opal

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های مسافربری می‌توانند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد سامانه شوند، افزود: فرایند صدور حواله شامل چهار مرحله درخواست با انتخاب نوع و تعداد صورت‌وضعیت، مشاهده و پرداخت بدهی شرکت به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از طریق سامانه پرداخت الکترونیک psoorat.rmto.ir، پرداخت حق تمبر و دریافت شماره پیگیری، صدور و چاپ است.

این مسئول سازمان راهداری از رونمایی سامانه صدور حواله الکترونیکی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور خبر و ادامه‌داد: با اجرای مکانیزه قوانین در این سامانه، شرکت‌های مسافربری می‌توانند با احتساب قانون ۸۰/۲۰ میانگین مصرف سه ماهه خود را دریافت کنند.

منبع: سازمان راهداری

مسکن
شناسه : 471104
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *