کسری بودجه آمریکا از یک تریلیون دلار گذشت

جهان صنعت نیوز: برای اولین بار در هفت سال گذشته، کسری بودجه آمریکا یک بار دیگر از مرز یک تریلیون دلار عبور کرد.

آن طور که وزارت خرانه داری آمریکا اعلام کرده است، درحالی که از سال مالی جاری ۱۱ ماه گذشته، کسری بوده آمریکا یک تریلیون و ۶۷ میلیارد دلار رسیده است.

این در حالی است که در سال مالی گذشته با قریب به ۱۰۰ میلیارد دلار کمتر از رقم فعلی کسری بودجه آمریکا به مرز یک تریلیون دلار نزدیک نشد.

لازم به ذکر است که سال مالی در آمریکا از اول اکتبر شروع و در ۳۰ دسامبر خاتمه می یابد.

اداره بودجه کنگره ایالات متحده با اعلام این خبر اضافه کرده است که در ۱۱ ماه نخست امسال با این که این کسری بودجه از یک تریلیون دلار عبور کرده، اما انتظار می رود در یک ماهه آینده که سال مالی به پایان می رسد کاهش یابد.

کارشناسان عوامل اصلی کسری بودجه آمریکا را به عواملی چون هزینه های این کشور برای مقابله با رکود جهانی اقتصاد، بحران مالی دنیا، کاهش درآمد های مالیاتی و مخارج مربوط به جنگ های عراق و افغانستان می دانند.

مقامات ایالات متحده، از جمله دونالد ترامپ انتظار دارند که بتوانند پس از خروج از بحران مالی میزان کسری بودجه را به مقدار قابل توجهی کاهش دهند.

البته وزارت خزانه داری این کشور گفته است تضمینی برای کاهش کسری بودجه این کشور وجود ندارد و احتمال دارد، این رقم در یک تریلیون و ۶۹ میلیارد دلار ثابت بماند.

کاهش بدهی های دولت فدرال یکی از وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ بود که از جمله شعارهای انتخاباتی وی است که تاکنون موفق به عملی کردن آن نشده است.

گفته شده  است که کسری بودجه دولت نگرانی هایی را در مورد سلامت مالی این کشور ایجاد کرده است، چرا که باعث افزایش بدهی عمومی این کشور شده است.

 

مطالب مرتبط: 

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه

شناسه : 47957
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا