دیپلمات فرانسوی متهم به حملات تروریستی

 جهان صنعت نیوز: شواهد به دست آمده نشان می دهد که یک دیپلمات فرانسوی درخصوص همکاری با گروه های افراطی برای مشارکت در فعالیت های تروریستی و تبهکاری، متهم شناخته شده است.

این دیپلمات فرانسوی که پیش از این در کشور السالوادور خدمت می کرده است، ظاهرا در یک گروه افراطی مسلمان ستیز عضویت داشته و در زمینه جرایم تروریستی فعال بوده است.

خبرگزاری فرانسه دیروز گزارشی منتشر کرد که به استناد گفته های منابع قضایی مسئول در این پروند، این فرد در یک هسته تروریستی وابسته به جریان راست افراطی مشارت داشته که در گذشته حملاتی را بر علیه مسلمانان فرانسه ترتیب می داده است.

شواهد به دست آمده درباره فعالیت های تروریستی این مقام فرانسوی باعث شده است که وی از ماه ژوئن گذشته به صورت رسمی به فعالیت های تبهکاری، تروریستی و جنایی متهم شود.

وی که ۵۱ سال سن دارد و از او با نام مارک آنتوان جی یاد شده است، چند روز پیش از این هنگام مراجعت به فرانسه، در فرودگاه شارل دوگل این کشور بازداشت شده است.

وقتی هواپیمای آقای  Marc-Antoine G در این فرودگاه بر زمین نشست، وی از میان مسافران پرواز بیرون آورده شد و توسط ماموران به محلی در ناحیه شمال غربی فرانسه موسوم به لووراوا پره، انتقال یافت.

گفتنی است که گروهک افراطی که وی در آن شرکت داشته «آ.اِف.اُ» نامیده می شود که از افراد  ۳۳ تا ۷۰ تشکیل می شود و در سراسر فرانسه با تشکیل هسته های عملیاتی، حملاتی را بر علیه مسلمانان فرانسه ترتیب می دهند.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه

شناسه : 47994
لینک کوتاه :