خرید و فروش امتیاز واردات خودرو جانبازان ؛ تجارت سودآور برای واسطهها

خرید و فروش امتیاز واردات خودرو جانبازان که با هدف حمایت از این قشر طراحی شده، به دلیل نقش واسطهها و فقدان شفافیت در قوانین، به چالشی جدی بدل شده است.
جهان صنعت نیوز- امتیاز واردات خودرو جانبازان که برای تسهیل زندگی و جبران ایثارگریهای این قشر طراحی شده، به یک موضوع چالشبرانگیز در بازار تبدیل شده است. حضور واسطهها و شرکتهای سودجو که این امتیازات را خریداری کرده و به نفع خود بهرهبرداری میکنند، هدف اصلی این طرح را تحت تأثیر قرار داده است. نبود شفافیت قانونی و پیامدهای اخلاقی و اجتماعی مانند افزایش شکاف طبقاتی و رشد قیمت خودروها، این روند را پیچیدهتر کرده است.
امتیاز واردات خودرو جانبازان: از هدف اصلی تا تغییر ماهیت
امتیاز واردات خودرو جانبازان بهعنوان یکی از برنامههای حمایتی، با هدف بهبود کیفیت زندگی و تسهیل دسترسی آنان به خودروهای باکیفیت طراحی شده است. این طرح که پاسخی به زحمات و ایثارگریهای جانبازان است، امروز با چالشی جدید روبهرو شده: خرید و فروش امتیاز توسط واسطهها و شرکتها.
نقش واسطهها در تغییر هدف امتیازات
شرکتها و دلالان فعال در حوزه واردات خودرو با ارائه پیشنهادهای مالی جذاب، این امتیازات را از جانبازان خریداری کرده و از آن برای کسب سود بهره میبرند. این اقدام که با تبلیغات و وعدههای متنوع انجام میشود، عملاً هدف اصلی این طرح یعنی حمایت مستقیم از جانبازان را زیر سؤال برده و به یک تجارت سودآور برای واسطهها تبدیل کرده است.
ابعاد قانونی و اخلاقی معاملات امتیازات
در حالی که قوانین مرتبط با این موضوع شفافیت لازم را ندارند، چنین معاملاتی غالباً در حاشیه قانون انجام میشود. اگرچه ممکن است این فرایند در برخی موارد قانونی تلقی شود، اما پرسشهای اخلاقی درباره ماهیت این امتیازات مطرح میشود. آیا هدف اعطای این امتیاز بهرهبرداری شخصی جانبازان بوده یا ایجاد بازاری برای واسطهگری؟
پیامدهای اجتماعی و اقتصادی
واسطهگری در این حوزه نهتنها به تغییر ماهیت این امتیازات منجر شده، بلکه پیامدهای اجتماعی و اقتصادی متعددی را به همراه داشته است.بسیاری از جانبازان که اطلاعات کافی ندارند یا به دلیل مشکلات مالی امتیاز خود را میفروشند، ارزش واقعی آن را از دست میدهند. همچنین حضور واسطهها و افزایش تقاضا به قیمتها افزوده و بازار را به سمت سودجویی سوق داده است.
خرید و فروش امتیاز واردات خودرو جانبازان، اگرچه در ظاهر بهعنوان یک معامله منطقی به نظر میرسد، اما در بلندمدت به نفع واسطهها و به ضرر جانبازان تمام میشود. بازنگری در سیاستها و اتخاذ رویکردهای حمایتی جدید، گامی مؤثر در حفظ حقوق جانبازان و جلوگیری از انحراف اهداف این طرح خواهد بود.
اخبار برگزیدهخودرولینک کوتاه :
فروش حوالهها دو سر سود هم برای جانبازان و هم خریداران حوالهها است. در قرعهکشی خودروهای وارداتی و ایران خودرو هم مردم همین کار را میکنند. راه درست تک نرخی بودن قیمت خودرو است کاری که همه دنیا بجز کشور ما انجام میده وگرنه این معاملات همچنان پایدار خواهد ماند.
من جانباز برای اجاره خانه وهزینه داروهام مانده ام .یک ماشین قراربوده بدن بعدچندسال.چندوقت پیش ثبت نام کردیم بدون اینکه اطلاعاتی بدن یکدفعه تماس گرفتن گفتن دومیلیاردو۴۰۰بریز به حساب و۷۲ ساعت بیشتروقت نداری،اونوقت من بجز فروختن حواله بامبلغ ناچیزچاره ای دیگه دارم.؟به اسم جانبازان به کام اقازاده ها
جای تاسف برای بنیادشهید سپس برای دولت دارد.بعداز۴۵سال یک کاراصولی وبه نفع ایثارگر میخواست انجام شود اول اینکه جانبازان را ۴شق یا طبقه بندی کردید.درحالیکه استفاده از امتیاز واردات بنیادرا متضررنمیکرد وباید بالای ۲۵درصد تا۷۰درصد یک سان میبود که نکردید.دوم اینکه شما وضعیت مالی ایثارگران را میدانید که پول دارو هم ندارند.پس چرا تسهیلات برای انهادرنظر نگرفتید وباعث شدید عملآ جیب دلالان ازخدابی خبر پرسودترشودوگناه این بچه گردن شماست که انهارا هدفمند وناچارا بسوی آغوش این دلالان هدایت کردید.ویک دلال بی خدا را ازنظر سودومنفعت با یک جانباز قطع نخاع یکسان نمودید.خداازشما نمیگذرد اقای اوحدی تادیرنشده اصلاح کنید فکری کنید واخرت خودرا تباه نکنید این متن .حتمآبرسد بدست جناب اوحدی
خودرو هم مثل مسکن اخرین حرکت هاشو می زنه و میره برا رکود و ریزش شدید جفتشون ابر حباب دارن و جفت پوچ
خودرو هم مثل مسکن اخرین حرکت هاشو می زنه و میره برا رکود و ریزش شدید جفتشون ابر حباب دارن و جفت پوچ
راهکار چیست ؟ برای واردات خودرو جانبازان توسط جانباز دولت تسهیلات و اقدامات لازم بعمل آورد تا حقوق جانبازان تضییع نشود. این قشر جانبازان واقعا مظلوم قرار دارند.
سلام علت فروش امتیاز جانبازان عزیز نداشتن توان مالی است چه کسی که خوشش نیاید بهترین ماشین را سوار نشود نداشتن توان مالی و حمایت نکردن هیچ ارگانی از جانبازان عزیز گرانقدر مجبور هستند که بفروشند مابقی مانده پول را به زخم زندگی خودشان بزنند اگر دلتان با جانبازان عزیز بود با بانکها هماهنگی می کردید که وام بگیرند تا بتوانند ماشین را خودشان بگیرند هیچ کس جلو نیامد که به درد جانبازان را مداوا بکنند وام میلیاردی مال افرادی است که قصد پرداخت را ندارند داوطلبانه به آنها وام میدهند اگر واقعاً دلسوز این قشر فراموش شده بودید حتماً این کار را انجام میدادید پس خواهشاً توی جراید و اخبارتان اینقدر حرفش را نزنید و ابرویشان را نبرید.اگر کسانی دیگر بودند که وابسته به قشر جانباز و بسیج و نیروهای انقلاب نبودند حتماً برایشان پول بلاعوض و وام ردیف میکردید که آنها براحتی به هدفشان برسند چون اینها از قشر فداییان انقلاب و نظام بودند جایگاه خاصی نداشته و ندارند به زبانی مورد حمایت هستند ولی در عمل هیچ خبری از حمایت نیستند