مسیر تهران-مشهد با قطار سریعالسیر، ۸ ساعته شد
معاون توسعه و مدیریت منابع راهآهن کشور، از راهاندازی قطار پرسرعت تهران-مشهد در مدت یک هفته آینده خبر داد و گفت: این قطار تندرو با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، مسیر تهران-مشهد را در مدت هشت ساعت و ۲۰ دقیقه طی خواهد کرد.
جهان صنعت نیوز، علی کاظمیمنش روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهآهن قم در ادامه با تأکید بر اهمیت توسعه حملونقل ریلی در دستیابی به توسعه پایدار، اظهار کرد: ارتقای حملونقل ریلی کلید اصلی توسعه است و بدون توجه به این حوزه، شاهد پیشرفت پایدار نخواهیم بود.
وی افزود که اتصال شبکه ریلی به مراکز بزرگ صنعتی و تولیدی از سیاستهای کلان کشور است، اما تاکنون عملکرد مطلوبی در این زمینه نداشتهایم.
معاون توسعه منابع و مدیریت راهآهن کشور همچنین به اولویتداده شدن توسعه حملونقل ریلی در دولت وفاق ملی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش سالانه آلودگی هوا، اگر شبکه ریلی بیناستانی و درونشهری بهموقع توسعه مییافت، امروز شاهد چنین حجمی از آلودگی نبودیم.
وی کاهش مصرف سوخت، ایمنی بالا و کاهش آلودگی را از مزایای اصلی توسعه حملونقل ریلی برشمرد.
رشد تعداد مسافران
کاظمیمنش با اشاره به پیشرفتهای اخیر در حوزه ریلی، گفت: طی چهار سال گذشته، افزایش نرخ بار، رشد تعداد مسافران و ارتقای فنی مسیرهای ریلی در راهآهن قم به وضوح قابل مشاهده بودهاست.
وی همچنین به ظرفیت بالای استان قم در توسعه حملونقل ریلی اشاره کرد و افزود که قم به دلیل قرارگیری در محور مواصلاتی ۱۷ استان و وجود باراندازهای صنعتی، پتانسیل بالایی برای توسعه این بخش دارد.
معاون توسعه و مدیریت منابع راهآهن کشور با بیان اینکه نگاه مثبتی در راهآهن جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد که این روند نویدبخش ارتقای کیفیت خدماترسانی در آینده باشد.
انتصاب مدیرکل راه آهن قم
مدیرکل جدید راهآهن قم نیز با بیان اینکه هدف اصلی راهآهن در این استان ارائه خدماتی شایسته به زائران حرم کریمه اهلبیت(ع) است، اظهار کرد: این مهم تنها با همکاری و همراهی تمامی عوامل و کارکنان راهآهن قم محقق خواهد شد.
مجید ارجونی با تأکید بر اهمیت توجه به حوزه کارگری، افزود: مطالبات کارگران و پرسنل راهآهن خط قرمز این مجموعه است و باید به طور کامل به آنها رسیدگی شود.
ارجونی همچنین بر لزوم ارتقای حوزههای فنی راهآهن تأکید کرد و گفت: بهبود و توسعه بخشهای فنی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل سابق راهآهن قم نیز در ادامه، از پیشرفتهای اخیر در پروژههای عمرانی این استان خبر داد و گفت: پروژه سیلوی شهید نخعی در مراحل پایانی عملیات عمرانی قرار دارد و تا ۲ ماه آینده به شبکه راهآهن قم متصل خواهد شد.
غلامحسین دباغ از اتصال راهآهن به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در نیمه نخست سال آینده خبر داد و افزود: این پروژه گام مهمی در توسعه زیرساختهای حملونقل ریلی و اقتصادی استان قم محسوب میشود.
اتصال شکوهیه به راه آهن
وی به اقدامات اولیه برای اتصال ۹ کیلومتر از شهرک صنعتی شکوهیه به خط ریلی اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نهایی شده و به زودی اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه به یکی از چالشهای مهم این مجموعه اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلات فعلی راهآهن قم است که نیازمند توجه و برنامهریزی جدی برای رفع آن هستیم.
در این آیین ضمن تقدیر از خدمات غلامحسین دباغ، مجید ارجونی به عنوان مدیرکل جدید اداره کل راهآهن قم منصوب شد.
دباغ از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون مسئولیت راهآهن قم را بر عهده داشت. ارجونی نیز سابقه مدیریت در راهآهن زاهدان و استان کرمان را در کارنامه خود دارد.
ایرنا
مسکنلینک کوتاه :
واقعن دلتون به چی خوشه آخه ۸ساعت هم شد سریع السیر اگه قطار شما سریع السیره پس قطارهای ژاپن و اروپا چیه توهم همه مملکتو گرفته