کاهش ۵۰۰ میلیونی قیمت «ریرا»؛ کاهش ۹۰ درصدی تقاضا برای خرید خودرو
خودروی کراساوور ملی «ریرا» از ایرانخودرو، طی یک ماه گذشته با کاهش ۵۰۰ میلیون تومانی قیمت در بازار مواجه شده است.
جهان صنعت نیوز، بازار خودرو در ایران روزهای متفاوتی را تجربه میکند. در حالی که نرخ ارز روند صعودی دارد، قیمت خودرو یا ثابت مانده یا کاهش یافته است. بهویژه خودروی «ریرا»، کراساوور ملی ایرانخودرو، که طی یک ماه گذشته با کاهش ۵۰۰ میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. این کاهش قیمت ناشی از خروج خودرو از لیست بازارهای سودده برای سرمایهگذاری و کاهش تقاضای کاذب بوده است. این خودرو که روی نسخه بومیسازیشده پلتفرم پژو ۲۰۰۸ تولید شده، در ابتدا قیمتی تا سقف دو میلیارد تومان داشت، اما اکنون کاهش چشمگیری را تجربه کرده است.
کاهش ۵۰۰ میلیونی قیمت «ریرا»؛ زنگ پایان تقاضای کاذب در بازار خودرو
افت قیمت قابل توجه خودروی ملی ایرانخودرو
بازار خودروی ایران در روزهای اخیر نشان داده است که دیگر تابع روند صعودی نرخ ارز نیست. به گزارش دنیای اقتصاد، در این میان، خودروی کراساوور ملی ایرانخودرو با نام «ریرا» در یک ماه گذشته با افت ۵۰۰ میلیون تومانی قیمت مواجه شده و به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. این خودرو که در ابتدا تا دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معامله میشد، حالا از جذابیت اولیه خود برای سرمایهگذاران فاصله گرفته است.
دلایل کاهش قیمت خودرو در بازار
بررسیها نشان میدهد که کاهش خرید و فروش حواله خودرو و افت ۹۰ درصدی تعداد متقاضیان خرید از کارخانه، از جمله دلایل اصلی کاهش قیمت خودروها در بازار است. خودروهایی که روزگاری بهعنوان کالای سرمایهای برای کسب سود استفاده میشدند، حالا جذابیت خود را از دست دادهاند.
مشخصات «ریرا»؛ کراساوور جدید ایرانخودرو
محصول «ریرا» که در تابستان ۱۴۰۱ رونمایی شد، نخستین خودروی تولیدشده ایرانخودرو بر پایه پلتفرم نسل اول پژو ۲۰۰۸ است. این خودرو که با هدف عبور از تولید پلتفرمهای قدیمی مانند ۴۰۵ طراحی شده، در ابتدا با استقبال زیادی از سوی خریداران مواجه شد. با این حال، روند نزولی قیمت این خودرو از دیماه امسال آغاز شد و در شرایط فعلی به کاهش چشمگیری رسیده است.
قیمت کارخانهای و بازار
در حال حاضر، قیمت کارخانهای مدل ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان تعیین شده، در حالی که در بازار آزاد، این محصول به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عرضه میشود. به نظر میرسد که بازار خودرو با کاهش تدریجی حباب قیمتی، در حال بازگشت به تعادل است.
منبع: دنیای اقتصاد
خودرولینک کوتاه :
تنها ماشین چهار چشم دنیا
مطمئن باشیدواردات اصولی خودروازادبشه یه چوپونم این اشغالای شمارانمیخره
ای مردم فهیم و قهرمان ایران بیایید دست در دست هم ندیم به مدت یک ماه، فقط یک ماه خودرو نخریم بزارید عقل خودرو سازان سر جاش بیاد و قیمت ها پایین بیاد بخدا اگه یک نخرید قول میدهم تمام قیمت کاذب خودروها حذف و قیمت بازار آزاد با کارخانه یکی خواهد شد شاید حتی قیمت کارخانه هم پایین بیاد اگه ما برای خرید صف نکشیم و فقط به مدت یک ماه نخریم با سر به زمین میخورن خودروسازان. یا علی مدد
چرا دروغ پراکنی میکنید یک نفر بیارید که ری را مبلغ دو میلیارد خریده باشد دو چهارصد پیش کش آخر کدوم عمقی میاد خودروی که زیر یک میلیارد است شما به ملت یک صد سی غالب میکنید دو چهارصد بخرد اینقدر شایعه کنید دروغ بگویید تا،ریشتان برچیده شود آن شاالله ،،،،
همون یک میلیارد و صدوسی میلیون کارخونه ام زیاده چه برسه قیمت بازارش. البته اگر همین روند پیش بره قیمت تمام خودروها واقعی میشه و دلالبازی و مافیای خودرو جمع میشه و ملت یک نفس راحت میکشن. خودروی خوب تو ایران واسمون شده آرزو
خدارو شکر اصلا مزحکه است شما به فورد و بنز و بی ام و بگی خودرو بعد به این آشغالها ی ایران خودرو که ارزش فرغون هم نداره بگی خودرو؟ بهترین خودروی ایرانی بیش از ۵۰۰ میلیون نمی ارزه
سروران نارحت نشید این ماشین خیلی بدقیافه است با این یاد تانک نفربر نقی معمولی درلاذقیه می افتم الان x22. 33. 55خیلی زیباترهست هرچند انها هم قیمت را بالا برده اند
خدارو شکر اصلا مزحکه است شما به فورد و بنز و بی ام و بگی خودرو بعد به این آشغالها ی ایران خودرو که ارزش فرغون هم نداره بگی خودرو؟ بهترین خودروی ایرانی بیش از ۵۰۰ میلیون نمی ارزه
هرکی این خودرو رو خریده مثل چی پشیمونه. مثلاً پیش خودشون فکرکرده بودن چه سود هنگفتی قراره گیرشون بیاد، حقشونه آدمای ازخدا بیخبر.
منکه مطمئنم قیمتش به یک وسیصد هم میرسه ولی بازم کسی این لگن رو نمیخره. اونایی که بهش میگن فرغون دارن در حق فرغون کم لطفی میکنن.
ماشین ری را اگه بخرید میفهمید که چقدر ضعیف و بی کیفیت هست و فقط شبیه یک خودروست. وگرنه از پراید خیلی مسخره تر هست.
الان نصف ملت دارن حواله خودروهاشون میفروشن. چون پول و اقتصاد رفته تو خواب زمستانی.
اگر کسی ماشین نره. فقط برای ۳ماه همه دست نگه دارن. خودرو به اتش زیر خاکستر برمیگرده برای همیشه.
اما اخودرو سازان چون دیدن مدتی مشتزی ها نصف شدن. قیمت برد بالاتر که مردم رو تاحیج کنه و کاری کنه که مردم بگن اگه نخریم میره بالاتر.
درصورتی که این فقط یک بازیست. و دارن با نقش بازی کردن ملت رو وادار به خرید کنن
هر چی مردم میکشم از دست دلال که نیازی نداره و بازار خراب میکنه با خرید های حواله فروش در بازار آزاد با قیمت بالاتر
آخی نازی ویران خودرو. بنده خدا ۱۰۰۰ تا ماشین تو سامانه میفروشه ، بقیه اش را مثل پژو پارس های زمستان ۱۴۰۲ که به بهانه استاندارد قایم کرده بود تحویل نمیداد و فروردین ۱۴۰۳ به جای ۳۳۰ میلیون ۵۲۰ میلیون فروخت ، خودش تو بازار آزاد که به خاطر عرضه قطره چکانی درست کرده میفروشه. حالا بازار آزاد اومده پایین بهش زور آورده.
بشینید که ملت عاقل بشن متحد بشن ماشین نخرن بازار دلالا و مافیا جمع بشه قیمتا کم شه کیفیت خوب و… بزک نمیر بهار میاد.انشالله برا نتیجه ها تون