واگذاری سهام مدیریتی ایرانخودرو به “کروز” تعارض منافع ندارد/ با تنگنظری مانع رشد و پیشرفت اقتصاد کشور نشویم

شرکت "کروز" همگام با تکنولوژیهای روز است و اگر بتواند به درستی مدیریت کند و یک کرسی در هیأت مدیره خودروسازیها بگیرد، تأثیر مثبتی در شرایط خودروسازی کشور خواهد داشت.؛
جهان صنعت نیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری سهام مدیریتی ایرانخودرو به کروز، گفت: شرکت “کروز” همگام با تکنولوژیهای روز است و اگر بتواند به درستی مدیریت کند و یک کرسی در هیأت مدیره خودروسازیها بگیرد، تأثیر مثبتی در شرایط خودروسازی کشور خواهد داشت.
رحیم زارع در خصوص واگذاری سهام مدیریتی ایرانخودرو به شرکت کروز، گفت: بازار سرمایه میتواند به جذب سرمایهگذاریهای جدید کمک کند که به تسریع در رشد اقتصادی کمک خواهد کرد. همچنین تقویت بازار سرمایه سبب افزایش شفافیت و اعتماد عمومی به اقتصاد میشود. بیش از یک میلیون نفر در صنعت خودروسازی و شرکتهای تابعه قطعهسازی مشغول به کار هستند. باید شرایط کارگران و اشتغال ایجادشده در نظر گرفته شود؛ بنابراین لازم است که برای تقویت این صنعت، برنامهریزیهای دقیق و حمایتهای لازم انجام شود.
وی افزود: شرکت “کروز” همگام با تکنولوژیهای روز است و اگر بتواند به درستی مدیریت کند و یک کرسی در هیأت مدیره خودروسازیها بگیرد، تأثیر مثبتی در شرایط خودروسازی کشور خواهد داشت. جالب است که اگر یک شرکت داخلی در خارج از کشور این اقدام را انجام میداد، قطعاً با استقبال و تشویق بیشتری مواجه میشد.
رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴، با اشاره به ضرورت تقویت بخش خصوصی، بیان داشت: اگر ما شعار حمایت از بخش خصوصی را مطرح میکنیم، باید این حمایت را بهصورت عملی پیگیری کنیم. تقویت بخش خصوصی ضروری است اما بعضا با تنگنظری مانع رشد و پیشرفت میشویم. درحالی که حمایت واقعی از این بخش، به رونق اقتصادی کمک خواهد کرد و باید در عمل نشان دهیم که از ورود و توسعه فعالیتهای بخش خصوصی پشتیبانی میکنیم.
نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور ما با منابع و درآمدهای فراوانی دارد، اما تنگنظری و خساست در مدیریت برخی از مجموعهها مانع از بهرهبرداری بهینه از این منابع میشود. اگر ما از توانمندیها و استعدادهای داخلی مانند شرکتهایی نظیر کروز حمایت کنیم، میتوانیم تحولات مثبتی در صنعت خودروسازی و دیگر صنایع ایجاد کنیم. این حمایت میتواند شامل تسهیلات مالی، مشاورههای مدیریتی و ایجاد زیرساختهای لازم باشد. با اتخاذ رویکردی باز و حمایتگر، میتوانیم از پتانسیلهای موجود بهرهبرداری کنیم و کشور را به جایگاه شایستهاش برگردانیم.
وی با بیان اینکه واگذاری سهام مدیریتی به شرکتهایی مانند کروز میتواند به بهبود وضعیت ایرانخودرو کمک کند، گفت: این اقدام میتواند به تجدید ساختار درونی، بهبود کیفیت محصولات، و افزایش بهرهوری منجر شود. خصولتی بودن و وابستگی به دولت، معمولاً به دلیل عدم انعطافپذیری و عدم تعهد به کیفیت خدمات و محصولات مشکلاتی را ایجاد میکند. درحالی که خصوصیسازی و تنوع در مالکیت میتواند به ایجاد رقابت، افزایش نوآوری، و بهبود خدمات به مشتریان کمک کند.
زارع در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من این واگذاری، تعارض منافعی ندارد اما باید با رعایت چارچوبهای قانونی و مقررات مشخص، مشکلات احتمالی را به حداقل رساند. به عبارت دیگر، رعایت اصول قانونی و شرایط مشخص میتواند به ایجاد اعتماد در بین مردم و سرمایهگذاران کمک کند و به پیشرفت اقتصادی کشور و صنعت خودروسازی منجر شود.
لینک کوتاه :
اقای نماینده محترم،
از چه زمانی کروز بخش خصوصی حساب میشه
چطور میشه وارد کننده بنجل ترین فطعات چینی با تکنکلوژی همگام بشه
چطور میشه فروشنده بیش از نصف قطعات ماشینهای از رده خارج ایران خودرو تو مدیریت اون مجموعه ذینفع حساب نمیشه
حافظ و سعدی و فردوسی و دهخدا و عین و دیگران در قبر در حال لرزیدن هستند از این همه ناآگاهی یک ایرانی که خود را وکیل مردم می داند ولی معنی کلمات استفاده شده آگاهانه مورد سواستفاده قرار می دهد
ولله بیش از۴۵سال این دوشرکت خودروساز امتحان خودرا پس دادن بدید به بخش خصوصی قطعآبهترازتین عمل خواهند نمود وبهترخواهدشد
باید از سرنوشت هپکو عبرت گرفت
بزرگوار در ایران چیزی به نام ملت وپیشرفت اهمیتی نداردیک عده سهم خواه و غارتگر ایران را برای منافعشان چپاول می کنند و هر چیزی که منافعشان را در خطر بیندازد با آن به عناوین مختلف مقابله می کنند.امید است هر چه زودتر دست این زالوها از منافع ایران کوتاه شود و سر دسته هایشان اعدام گردند
فقط بفرمایید جناب زارع قول بدید که اسم تون به عنوان کار چاق کن و مفسد خدای نکرده چند سال دیگه تو فضای مجازی نبینیم احیانا که بد ناراحت میشیم و …..
از سرنوشت هپکو و بهمن خودرو باید درس گرفت.و از نیروهای انسانی بیکار که بعد از این به جمع بیکاران کشور اضافه میشن.
رشد و توسعه مملکت بسته به واگذاری مدیریتی به شرکت تولید کننده کروز دارد!
نماینده محترم ،کدام از فک و فامیلتان در کروز سهام دارند؟
مدیریتی که از ریشه وبنیان غلط است چطور می تواند بر ایرانخودرو مدیریت کند؟!
شما
که میدانید باعث گرونی ماشین خود کروز هست
اگر دنبال منافع شخصی نیستی
این پیشنهاد را نده. اون بالا همه دنبال رانت وگرفتن امتیازات بالا به نماینده های مجلس هستند
پس دنبال نکن بچه خوبی باش
برای مردم دلت نسوزد
اگر فکر جیب خودت نیستی
آیا سایپا برای تامین دچار تنگنا خواهد شد و باید دنبال منبع جایگزین باشد
سلام. تعدادی از مدیران کروز در لوای خصوصی سازی صنعت خودرو بدون ملحوظ نمودن صلاحیت شان و با هدف تصاحب صنعت خودروسازی ایران به مرور سهام ایران خودرو را خریدند و درصدد افزایش سهام به ۳۰ درصد کل سهام هستند. (چون سهامداران که بیش از ۳۰ درصد سهم را دارا باشند حق تصمیم گیری سرنوشت مابقی سهام را دارا میشوند. با توجه به اینکه این شرکت قطعه ساز متهم به اتهاماتی چون زد و بند ،رشوه ،سوء استفاده از تحریم ها و رانت اطلاعاتی ، و ……..از بیشتر فساد ساز بودند تا قطعه ساز،و در مجموع بالغ بر ۵۰ هزار ملیارد تومان پرونده فساد دارند. این متهمان قصد خرید تمام نهادهای اقتصادی ایران را دارند.با توجه به روشن شدن سابقه این سرمایه داران و مدیران ،دیگر واگذاری خود رو سازان ایرانی به مصلحت صنایع خودرو سازی نمی باشد. درود بر نمایندگان شریفی که در صدد هستندکه جلوی فساد ،رانت و تعارض منافع عده ای را بگیرند تا عرصه بر مفسدین اقتصادی تنگ و بنیان صنایع ما متزلزل نشود. ۰۳/۱۱/۰۹. فیروز ایوبی.