۱۰ روایت غیرواقعی از واگذاری ایران خودرو
انتقال مدیریت ایرانخودرو به کنسرسیومی از بخش خصوصی، به یکی از بحثبرانگیزترین موضوعات خودروسازی کشور تبدیل شده است.
جهان صنعت نیوز – در هفتههای اخیر، تصمیم برای واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی، بحثهای گستردهای را در محافل اقتصادی و رسانهای برانگیخته است. برخی کارشناسان این اقدام را راهی برای بهبود عملکرد این خودروساز و خروج آن از زیاندهی میدانند، اما در مقابل، شایعاتی درباره مالکیت این شرکت، ارتباط آن با شرکت کروز و پیامدهای احتمالی خصوصیسازی مطرح شده است. بررسیها نشان میدهد که ایرانخودرو از قبل به بخش خصوصی واگذار شده و دولت تنها ۶ درصد از سهام آن را در اختیار دارد. همچنین، شرکت کروز نه سهامی در ایرانخودرو دارد و نه برنامهای برای خرید آن. درحالیکه برخی مدعیاند که خصوصیسازی موجب تعارض منافع و انحصار خواهد شد، شواهد نشان میدهد که مدیریت ناکارآمد دولتی، عامل اصلی زیاندهی این شرکت بوده است.
برای مطالعه مشروح این گزارش در روزنامه «جهان صنعت» کلیک کنید.
اخبار برگزیدهخودروویدئولینک کوتاه :
آقادراین دوشرکت خودروسازی روتخته کنین اینجوری نه خودشون ضررمیدن نه دولت ونه مردم پول وجونشونوازدست میدن!این دوشرکت حیثیت خودروسازی رو ازبین بردن!اگرمسولین ومافیای خودرو خودروی این شرکتاروبه مردم تحمیل نمیکردحتی یدونشم نمیتونستن بفروشن!