طرح خودروهای پرسرنشین از نوروز آغاز میشود

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بعد از عید نوروز، طرح خط خودروهای پرسرنشین(HOV) بهطور کامل اجرایی میشود.
جهان صنعت نیوز، سرهنگ فیروز کشیر، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار مهر درباره طرح hov گفت: HOV (High-Occupancy Vehicle Lane) یا همان لاین خودروهای پر سرنشین، بهمنظور کاهش ترافیک طراحی شده است. این طرح محدود به خودروهایی است که بیش از یک سرنشین دارند و هدف آن این است که خودروهای تکسرنشین از این خطوط استفاده نکنند.
وی افزود: بر اساس این طرح، اگر یک خودرو تک سرنشین وارد لاین مخصوص خودروهای پر سرنشین شود، توسط دوربینهای نصبشده در هر ۲۵۰ متر رصد و عکسبرداری میشود و مشابه طرحهای ترافیکی دیگر، جریمهای برای این تخلف در نظر گرفته خواهد شد.
سرهنگ کشیر بیان کرد: طرح HOV در راستای تشویق مردم به استفاده از حملونقل عمومی و پر سرنشین کردن خودروها برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا است. این اقدام نهتنها به کاهش ترافیک کمک میکند، بلکه باعث استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی میشود.
وی ادامه داد: در حال حاضر، شرکت واحد اتوبوسرانی نیز اقدام به وارد کردن اتوبوسهای جدید کرده است تا مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی تکسرنشین، از این اتوبوسها بهره ببرند.
این جریمه مشابه جریمه خطوط ویژه بوده و مبلغ آن ۲۵۰ هزار تومان است
سرهنگ کشیر بیان کرد: اگر خودروهای تکسرنشین از این لاین عبور کنند، مشابه طرح معاینه فنی یا طرح ترافیک، دوربینها تصویر خودرو را ثبت کرده و پس از شناسایی، پیامکی برای جریمه ارسال خواهد شد. این جریمه مشابه جریمه خطوط ویژه بوده و مبلغ آن ۲۵۰ هزار تومان است.
وی افزود: این طرح ابتدا بهصورت پایلوت از منطقه ۲۲ اجرا خواهد شد. در این منطقه از خیابان جنگلبان تا پلهای فجر برای این طرح در نظر گرفته شده است.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دیگر، طرحهای مشابه آن در حال اجرا است و تهران نیز بهعنوان پایلوت برای اجرای این طرح گرفته شده است.
وی در پایان گفت: اجرای این طرح، علاوه بر کاهش حجم ترافیک، به مدیریت بهتر حملونقل کمک خواهد کرد. همچنین، شهرداری امیدوار است این طرح را تا قبل از پایان سال جاری بهطور کامل اجرایی کند، البته بستگی به مهیا شدن زیرساختها دارد. پیشبینی میشود که بعد از عید، طرح HOV بهطور کامل اجرایی شود.
منبع: مهر
اجتماعی و فرهنگیلینک کوتاه :
آفرین آفرین فقط هدفتون پول جمع کردن هست خیابون هم بشه کم سرنشین بی سرنشین با سرنشین خوب خواهشنا تابلوهایش طوری کار بشه من ببینم
ترافیک سنگین مربوط به بی رویه شماره گذاری خودرو های جدید میباشد که بدون مستهلک کردن خودروهای از رده خارج انجام میشود .یعنی اینکه در یک سطل آب نمیتوان یک بشکه۲۲۰ لیتری آب ریخت سرریز میشود.امیدوارم که منظورم را خوب رسانده باشم
مرد مومن تو روز بارانی و برف از سرویس حمل نقل عمومی استفاده نکردین تا بفهمید نه مترو نه بی آر تی جوابگو جمعیت ۲۰میلیونی تهران نیست
اینجارو با کشور هایه دیگه مقایسه نکنید شما حمل نقل عمومی اونم مثل کشور هایه دیگه بکنید …نه بنشینید فقط فقط جیب دولت با جریمه پر شود…..بار ها بارها خودم دیدم تو اتوبان همین مامور هایه راهنمایی راننده گی جنابعالی الکی پلاک میزنند تو گوشی که فقط نوشته باشند ….. اینکار از دزدی هم بالاتر است…..فقط نشستی تز ترافیک میدید ببین جمعیت برپایه چی از شهرستان به تهران هجوم می آورند دلیلش چیه ؟فقط یه تزی بدید جیب هم پر بشه تمام!! بیشترین ترافیک تهران برای هجوم تردد خارج شهر به داخل شهر است که گنجایش اینهمه ماشین را ندارد…تهران گنجایش اینهمه جمعیت را ندارد…کیه که متوجه بشه و راه اصولی را پیش بگیره….آره با جریمه جنابعالی هم ترافیک کم شد…بخوایم بگیم تا فردا باید گفت ..امیدواریم مشکل واقعا ریشه یابی بشه نه جیب پر کردن !!!!
ماشااله به این فکر اصلا این برنامه ها چطوری تو این کله های پوک خطور مییکنه و بدبخت این مملکت که این افراد براش تصمیم میگیرن . خودت با مترو تردد میکنی با اتوبوس تردد می کنی که این تصمیم رو برای مردم میگیری تا حالا رفتی تو مترو از دو طرف اینقدر بهت فشار بیاد که نفست بگیره . بجای اینکه حمل و نقل عمومی تقویت بشه میای برنامه میریزی که کساییکه با ماشین خودشون مجبورا کارشون رو انجام میدن جریمه کنید . خدا به دادمون برسه
یه احمقی هم بود از دار دسته اینا میگفت دور میدان نباید پارک کرد
یک پرسش در مورد این طرح، اگر رانندهای تک سرنشین بخواهد دنبال دو نفر برود که سوارشان کند آنوقت تکلیف چیست؟
چرا انقدر نادان هستید؟
اول شما تعداد وسایل نقلیه خود را افزایش دهید که به ازای هر نفر یک صندلی در نظر گرفته شود تا کسی ایستاده نباشد و مدت زمان انتظار برای وسیله نقلیه را نیز کاهش دهید تا مردم هم راحت تر و بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند
این که این قوانین مزدورانه اعمال می کنید تا مردم را در رنج بیشتری قرار دهید نه از نظر عقلانی درست است و نه از نظر شرعی
هر حکومتی می تواند قانون ظالمانه و مردم آزارانه تصویب و اجرا کند
حکومت غیر از دوشیدن ملت کار دیگری یاد ندارد
آن وقت ادعای حکومت اسلامی هم دارند
هرکس همچین ایده ای داده باید گفت جنس از موتوری نگیر
من واقعا به زحمات براداران نیروی انتظامی احترام میزارم ولی واقعا هفت صبح وقتی کسی می خواد بره سر کار،بجز خودروهای ون سرویس مدارس و تاکسی های شهری دیگه کسی وقت و زمان نداره که حالا چند نفر دیگه رو هم با خودش همراه کنه!!!این طرح در واقع یک نوع طرح ترافیک در لاینهای خیابان هست که بجای اینکه خیانها رو عریض تر کنیم، داریم برای ماشین های عبوری خیابان رو تنگ تر می کنیم!!