واکنش ها به تحریم مجدد بانک مرکزی ایران

جهان صنعت نیوز: درحالی وزارت خزانه داری آمریکا بانک مرکزی ایران را باردیگر تحریم کرده است که این بانک سال گذشته هنگام بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران یک بار تحریم شده بود. جواد ظریف، که حالا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آمریکا به سر می برد درباره تحریم مجدد بانک مرکزی توسط آمریکا گفت که این مساله نشان دهنده استیصال آمریکاست؛ چرا که این بانک قبل از این هم تحریم شده بود.

وزیر خارجه ایران علاوه بر این، از نشستی با عنوان ۴ + ۱ سخن گفت که قرار است روز چهارشنبه با حضور وزرای خارجه آلمان، فرانسه، بریتانیا، چین و روسیه برگزار شود.

وی برای شرکت آمریکا در این نشست شرط تعیین کرد و گفت: آمریکا به شرطی می تواند در این نشست شرکت کند که جنگ اقتصادی علیه ایران را تمام کند.

البته مشخص نیست که آیا آمریکا تمایلی به شرکت در این نشست دارد یا خیر.

وی همچنین با اشاره به این که عربستان سعودی امروز حملات تلافی جویانه در یمن انجام داده است، تصریح کرد که این بدان معناست که خود عربستان سعودی هم دست داشتن ایران در این حملات را باور ندارد.

دونالد ترامپ دستور تحریم بیشتر علیه ایران را چند روز پس از آن صادر کرد که که تاسیسات نفتی عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفت و به دنبال آن انگشت اتهام آمریکا و عربستان به سوی ایران دراز شد. این درحالی است که ایران دخالت در این حمله را رد می کند.

امروز هم اعلام شد که آمریکا با اعزام نیروهای نظامی به خلیج فارس برای دفاع موشکی و هوایی از عربستان موافقت کرده است.

پس از حملات فوق، عربستان و امارات متحده خواستار دخالت جامعه جهانی برای دفاع از ساختارهای این کشورها شده اند و پنتاگون می گوید که اعزام نیروهای نظامی به خلیج فارس در واکنش به این درخواست هاست وقدم اول در این زمینه به شمار می رود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 49528
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا