xtrim

دیزلی یا برقی؟ ماجرای جنجالی اظهارات تشکری

بخشی از نطق پیش از دستور جلسه امروز صحن شورای شهر اسلامی به بررسی ادعای دیزلی بودن سوخت اتوبوس‌های برقی که رئیس کمیسون حمل و نقل شورا مطرح کرده بود، اختصاص داشت.

جهان صنعت نیوز، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امروز (۱۲ اسفند) با حضور در صحن شورای شهر بار دیگر مشخصات فنی اتوبوس‌های برقی را تشریح کرد.

هرمزی در این باره گفت: سیستم پیشران این اتوبوس‌ها، برقی است اما سیستم گرمایش این اتوبوس ها می‌توانست هم دیزلی و هم برقی باشد اما کمیته اتوبوسرانی (متشکل از متخصصان مدیریت شهری و وزارت کشور) به این نتیجه رسید که از نوع اول استفاده کند، مدلی که در اتوبوس‌های بنز، وولو، اسکانیا و … در اروپا و آمریکا هم از این مدل استفاده می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تصریح کرد: اما این موضوع فنی به گونه‌ای بازگو شد که خوراکی برای ضربه زدن ضدانقلاب تهیه کرد.

در ادامه جعفر تشکری هاشمی نماینده‌ای که ادعا می‌کرد اتوبوس‌های برقی تهران در زمستان دیزلی می‌شود! امروز در صحن شورای شهر از ادعای خود عقب‌نشینی کرد. این عضو شورا رسانه‌ها را مقصر این موضوع دانست که اظهارات وی را وارونه انعکاس دادند.

سپس مهدی چمران رئیس شورای اسلامی ضمن درخواست از رسانه‌ها برای انعکاس دقیق مطالب عنوان کرد: اگر عضوی از شورا هم می‌بیند که صحبت‌هایش درست در یک رسانه‌ منتشر نشده وظیفه اوست که آن را سریعاً اصلاح کند و به گوش همه برساند. اعضای شورا وقتی صحبتی می‌کنند حتماً ببینند چه گفتند و رسانه‌ها چه چیزی را بازنشر دادند و اگر اشتباه بود آن را تذکر دهند.

همچنین تشکری هاشمی درباره منفعت شخصی‌ نزدیکانش از خط بهارستان-جمهوری هم که این روزها مطرح شده بود، سکوت کرد.

منبع: فارس

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 495975
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *