با ۴۹۰ میلیون کدام شاسی بلند اتومات چینی را میتوان خرید؟

خودرو لیفان در مدلهای مختلف به عنوان یک شاسی بلند چینی ارزان قیمت در سالهای اخیر به بازار ایران عرضه شده است، بر اساس جدیدترین قیمت لیفان کارکرده در اسفند ۱۴۰۳، لیفان ایکس ۵۰ دندهای مدل ۱۳۹۵ بدون رنگ با ۸۹ هزار کیلومتر کارکرد ۵۰۵ میلیون تومان به فروش میرسد و قیمت لیفان X۶۰ دنده ای مدل ۱۳۹۳ بدون رنگ با ۱۸۰ هزار کیلومتر کارکرد ۵۶۰ میلیون تومان تعیین شده است.
جهان صنعت نیوز، خودرو لیفان در مدلهای مختلف به عنوان یک شاسی بلند چینی ارزان قیمت در سالهای اخیر به بازار ایران عرضه شده است، بر اساس جدیدترین قیمت لیفان کارکرده در اسفند ۱۴۰۳، لیفان ایکس ۵۰ دندهای مدل ۱۳۹۵ بدون رنگ با ۸۹ هزار کیلومتر کارکرد ۵۰۵ میلیون تومان به فروش میرسد و قیمت لیفان X۶۰ دنده ای مدل ۱۳۹۳ بدون رنگ با ۱۸۰ هزار کیلومتر کارکرد ۵۶۰ میلیون تومان تعیین شده است.
با بررسی آگهیهای بیشتر از این شاسی بلند ارزان قیمت به مدلهای جدیدتر این خودرو نیز برخوردیم به عنوان مثال لیفان ایکس ۷۰ اتوماتیک بدون رنگ با ۱۸،۷۰۰ کیلومتر کار کرد به قیمت ۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان به فروش میرسد. در آگهی دیگری لیفان ایکس ۶۰ اتوماتیک مدل ۱۳۹۶ بدون رنگ با ۱۱۲ هزار کیلومتر کار کرد به عنوان یک شاسی بلند اتوماتیک ارزان با قیمت ۸۳۷ میلیون تومان به فروش میرسد و جهت اطلاع قیمت لیفان کارکرده در اسفند ۱۴۰۳ جدول زیر را بررسی کنید.
قیمت لیفان کارکرده – اسفند ۱۴۰۳ |
||||
برند | مدل (سال) | رنگ/وضعیت بدنه | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
لیفان X۶۰ دنده ای | ۱۳۹۵ | آبی/دو درب رنگ | ۱۱۰,۰۰۰ | ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان X۵۰ اتوماتیک | ۱۳۹۵ | سفید/ چند لکه رنگ | ۱۰۲,۰۰۰ | ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان X۷۰ اتوماتیک | ۱۴۰۱ | سفید/ بدون رنگ | ۱۸,۷۰۰ | ۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان X۶۰ اتوماتیک | ۱۳۹۶ | مشکی/ بدون رنگ | ۱۱۲,۰۰۰ | ۸۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان X۵۰ اتوماتیک | ۱۳۹۵ | سفید/ بدون رنگ | ۱۳۱,۰۰۰ | ۵۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان X۵۰ دنده ای | ۱۳۹۵ | سفید/ بدون رنگ | ۸۹,۰۰۰ | ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان X۶۰ دنده ای | ۱۳۹۳ | مشکی/ بدون رنگ | ۱۸۰,۰۰۰ | ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
آشنایی با مشخصات فنی لیفان X۷۰
پیش از عرضه لیفان X۷۰ به بازار، صحبت از نصب پیشرانههای مختلفی در این خودرو مطرح بود؛ اما در نهایت، کراساوور Lifan با پیشرانه دولیتری تنفس طبیعی به بازار عرضه شد. استفاده از این موتور، موجب میشود تا ایکس ۷۰ در مقایسه با دیگر کراساوورهای هموطن خود که معمولا از پیشرانههای ۱.۵ لیتری بهره میبرند، متمایز به نظر برسد. این پیشرانه حداکثر ۱۴۰ اسببخار قدرت و ۱۷۸ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند که ارقامی متوسط برای یک پیشرانه دولیتری تنفس طبیعی محسوب میشوند.
همانطور که انتظار داریم، خودروسازان بم این خودرو را تنها در نمونه اتوماتیک و با گیربکس CVT به بازار ایران عرضه میکند. علاوهبرآن، این خودرو نیز مانند اکثر کراساوورها یا همان بهاصطلاح شاسیبلندهای چینی، از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو استفاده میکند. این خودرو، حدود ۱.۵ تن وزن دارد و به نظر نمیرسد این خودرو بتواند با موتور تنفس طبیعی و گیربکس CVT رقم شتاب اعجابانگیزی را ثبت کند. شتاب صفرتاصد این خودرو در شرایط شهری مانند تهران، حدود ۱۴ ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت میرسد.
استفاده از پیشرانههای ۱.۵ لیتری توربوشارژر به رویه مرسوم خودروسازان چینی طی سالهای اخیر بدل شده است و محصولاتی با این پیشرانه را در کشورمان نیز شاهد هستیم. در این شرایط، Lifan برای کراساوور جدید خود رویهای متفاوت در پیش گرفته و از پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی استفاده کرده است.
استفاده از پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی در این خودرو برای مشتریان ایرانی مزایای بسیاری بههمراه دارد و آنها را از دردسرهای پیشرانههای توربوشارژر به دور نگه میدارد. از سوی دیگر و با توجه به اینکه دسترسی به قطعات یدکی و تعمیرکاران آشنا به موتورهای توربوشارژ در سراسر کشور به راحتی امکانپذیر نیست، ایکس ۷۰ خودرویی قابلاطمینان برای استفاده طولانیمدت خواهد بود.
اقتصادآنلاین
خودرولینک کوتاه :