بورس هفته را با رشد آغاز کرد

جهان صنعت نیوز: امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران بار دیگر توانست ۳۵۴۵ واحد رشد کند و تا عدد ۲۹۷ هزار و ۷۱۲ واحدی پیش رود. بدین ترتیب این شاخص بار دیگر مقداری به کانال ۳۰۰ هزار واحدی نزدیک شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۵۱۹ واحد رشد رقم ۸۵ هزار و ۷۶۶ واحدی را پشت سر گذاشت و همچنین شاخص آزاد شناور با ۴۸۲۸ واحد افزایش ۳۴۲ هزار و ۶۷۳ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۸۰۷ و ۶۱۷۷ واحد رشد کردند.

معدنی و صنعتی گلگهر، گروه مپنا و ملی صنایع مس ایران هر کدام به ترتیب ۳۴۹، ۲۹۵ و ۲۶۸ واحد در رشد شاخص‌های بازار تاثیرگذار بودند در مقابل فولاد خراسان، بانک اقتصاد نوین، بانک پارسیان به ترتیب ۸۷، ۷۱ و ۴۴ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌ بازار سرمایه داشتند.

در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۵۳ میلیارد تومان دادوستد شد و بدین ترتیب این گروه بیشترین ارزش معاملات را به دست آورد.

در گروه خودرو نیز ۵۷۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۶۶ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و در این گروه بیشتر سهم‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو بودند.

فلزات اساسی، شیمیایی‌ها، و مواد دارویی در رتبه بعدی از نظر ارزش معاملات قرار داشتند.

فعالان بازار امروز شاهد رشد قیمت ۲۵۶ سهم در بورس تهران و ۱۳۸ در فرابورس ایران بودند همچنین تعداد ۹۵، ۶۲ در فرابورس با افت قیمت روبه‌رو شدند.

ارزش کل و بازده نقدی معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۵۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از چهار میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز تا ۳۷۲ هزار و ۷۹۹ پیش رفت.

آیفکس نیز با رشد ۶۶ واحدی روبرو شد و تا رقم ۳۹۵۲ بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۸۱۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۱۲۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار عدد ۱۳۱ هزار و ۹ را تجربه کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 49703
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا