ضرورت طراحی نظام استعدادیابی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از اشکالات وزارت آموزش و پرورش این است که نظام استعداد یابی نداریم، باید اسناد تحولی بررسی و یک نظام استعدادیابی طراحی شود.
جهان صنعت نیوز، دیدار نوروزی وزیر آموزش و پرورش با مدیران و کارشناسان معاونت پرورشی و فرهنگی در سالن جلسات دفتر وزیر برگزار شد.
در این دیدار علیرضا کاظمی ضمن تبریک آغاز سال نو، تقارن بهار قرآن و طبیعت را به فال نیک گرفت و از تلاش و زحمات همکاران در این معاونت تشکر و قدردانی کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی یکی از حوزه های راهبردی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: اهمیت این حوزه به قدری زیاد است که با عملکرد خود میتواند آموزش و پرورش را ارتقا دهد و یا باعث تنزل آن شود.
وی افزود: آموزش مسیر خود را پیدا می کند چرا که مدارس و معلمان بخوبی کار خودشان را انجام میدهند، بنابراین این پرورش است که می تواند تحول در نظام تعلیم و تربیت را ایجاد کند.
کاظمی تصریح کرد: پرورش بخش از نظام تعلیم و تربیت و جزئی از بدنه نظام محسوب می شود اما خیلی اتصال به بدنه ندارد.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر داشتن نگاه تحولی به برنامههای پرورشی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: فعالیتهای استانی و ملی خوبی طراحی شده است اما باید با استفاده از خرد جمعی و هیأت اندیشه ورز، نظام مسائل حوزه پرورشی و فرهنگی و گلوگاه ها را احصا و برای آن راه حل پیدا کنید تا چرخش های تحول آفرین اتفاق بیفتد.
برنامه ریزی دقیق
کاظمی با بیان اینکه برای رسیدن سیاست ها به مدرسه باید برنامه ریزی و پیگیری دقیقی صورت بگیرد، اذعان کرد: در موضوع قرآن و نماز باید دانش آموزان را آگاهانه و مختار دعوت کنیم و در معرفت افزایی دانش آموزان نسبت به نماز کار شود.
وی با اشاره به این که حوزه نماز، قرآن و عترت به سامان بخشی نیاز دارد، گفت: اقامه و اصل برگزاری نماز در مدارس موضوعیت دارد و پیشنهاد می کنم در مدارس پیش اجلاسیه های نماز برگزار شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش که برنامه های تحولی برای برگشت به مدرسه چیست؟ خاطرنشان کرد: برنامه ها و اقداماتی مثلهر مدرسه یک سرود، هر مدرسه یک تئاتر، سرود همگانی، صبحگاه، اردوهای مدرسه ای و… برای دانش آموزان جذابیت دارد.
کاظمی با بیان این که گفتمان تعلیم و تربیت را در نظام آموزشی کشور ساری و جاری کنیم، تصریح کرد: کانون های تربیتی حلقه های قوی اتصال بین دانش آموزان، پرورش استعدادها و اوقات فراغت آنان است.
وی ادامه داد: باید دغدغه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ایجاد شود، بدون دغدغه و برنامه نمی توانیم پیشگیری از آسیب های اجتماعی را داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تجربه میز نماد در معاونت پرورشی و فرهنگی، گفت: در نماد دو مسئله درون و برون سازمانی داریم که اکثریت فعالیت ها در نماد مربوط به آموزش و پرورش است. پیشنهاد میکنم هفته ای یکبار میز نماد برای بررسی موارد ارجاعی به دستگاه های مختلف برگزار شود.
اشکالات آموزش و پرورش
کاظمی افزود: یکی از اشکالات وزارت آموزش و پرورش، این است که نظام استعداد یابی نداریم، باید اسناد تحولی بررسی و یک نظام استعدادیابی طراحی شود.
وی ادامه داد: برای این که در حوزه پرورشی و فرهنگی موفقیت کسب شود باید نگاه کلان داشت که مأموریت این حوزه چیست تا چشم انداز ترسیم شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اولویت پرورشی در مقاطع تحصیلی باید کاملاً مشخص شود تا نیروی انسانی در آن مسیر ساماندهی و برای هر دوره بسته ای پرورشی و فرهنگی طراحی و تهیه شود.
کاظمی با اشاره به فعالیت های سازمان دانش آموزی بر به روز رسانی مربیان سازمان، به روز رسانی محتوا، حضور پر رنگ و فعال تر دانش آموزان در سازمان دانش آموزی و استفاده از ظرفیت پانا تأکید کرد.
همچنین معاون پرورشی و فرهنگی با تبیین برنامه راهبردی معاونت و بخش های متعدد آن، گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه داد و مدیران و کارشناسان معاونت به بیان پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.
ایسنا
اجتماعی و فرهنگیلینک کوتاه :
مهمترین اشکال آموزش و پرورش اینکه تو امثال تو در رأس امور آن هستید.
بروید کنار تا شایستگان امور را بدست بگیرند
سلام خسته نباشید باتشکراز زحمات وزیر محترم اموزش وپرورش ،پیشنهاد می دهم برای بهبود وضعیت پرورشی دراموزش وپرورش ،اولا مربیان پرورشی تخصصی دردانشگاه فرهنگیان تربیت شود دوما،دراموزش وپرورش نیروهای نظارتی مثل .کارشناسان حراست درادارات اموزش وپرورش همخوان با تعداد وتنوع مدارس افزایش یابند این واجب فرا موشده است وکسی هم متوجه نیست سوما از معلمان پیشنهاد وانتقاد سازنده خواسته شود ودراموزش وپرورش از سرقت ادبی پیشگیری به عمل اید ممنون از نظرخواهی تان خدانگهدارتان
سلام استعدادها درمشت معلمان است نیازبه یافتن ندارد
آره واقعا مث آب خوردن حق کیفیت بخشی ها را خورد ..اون دنیا باید جواب پس بده
ما که نسل جنگ بودیم وبسیجی و نماز شب خون برگشتیم وای به حال نسل جدید که به خاطر سیستم آموزشی افراطی شما از حالا برگشتن
لعنت به آموزش و پرورش
انسان سازی نیست
نابود کننده س
لعنت به آموزش و پرورش
انسان سازی نیست
نابود کننده س
حقوق معلم ها را مثل کارمندان دیگه بشه.نخواهند بروند سنپ کار کنند همه چی درست میشه
مهمترین اشکال آموزش پرورش پایین بودن حقوق و مزایا هست که معلمین مجبورند به جای پژوهش بروند سنپ.صندوقداری رستوران.بنایی.پس قبل از پژوهش افزایش حقوق اهمیت پیدا کنه.بعد شکوفایی در اموزش
امروز معلمان فقیر ترین افراد جامعه حتی از بازنشستگان و کارگران روزمزد فرهادی ومسولین خجالت نمی کشند با دومیلیون وسپاس کارت میخواهند سر فرهنگیان مثل همیشه شیره بمالند درصورتیکه یک دربان شرکتی ویک کارمند اداره آب .گاز.نیروی انتظامی حداقل ۳۵میلیون دریافتی دارند و ۲۵میلیونی عیدی گرفتند بروید خجالت بکشید امروز یک دامدار و کشاورز و افراد تحت حمایت تمام اعضا خانواده هایشان بالای ۳۰۰میلیون تسهیلات با کارمزد ۴درصد میگیرند ولی به معلمان که میرسه بودجه و اعتباری بانک ها ندارند ویا ۲۰میلیون سه ماهه بچه گول میزنند لعنت بهتون که آموزش وسوادوفرهنگ نابود کردید