مردم توان پرداخت ویزیت‌ های پزشکی بالا را ندارند

جهان صنعت- عبدالرضا عزیزی، در خصوص واقعی نبودن تعرفه های پزشکی و بالا بودن هزینه های درمان برای مردم، اظهار داشت: هیچ چیز واقعی نیست و شرایط به گونه ای است که نه مردم توان پرداخت ویزیت های بالا را دارند و نه پزشکان می توانند با این تعرفه ها امور مطب و مراکز درمانی خود را بگذرانند.

وی افزود: برای ایجاد تعادل بین هزینه های خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان کشور ارائه می شود، نیازمند پیاده سازی درست طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع هستیم تا از هزینه های اضافی کاسته شده و مردم نیز تحت فشار نباشند.

عزیزی گفت: با وجود این مشکلات، جامعه پزشکی همواره کنار مردم بوده و با همین شرایط به ارائه خدمات می پردازند.

وی ادامه داد:‌ با وجود جوسازی ها ی انجام شده علیه جامعه پزشکی، همچنان پزشکان از جایگاه مقدسی در بین مردم برخوردارند و بیماران بسیاری از مسائل محرمانه زندگی خود را با آنها درمیان می گذارند.

عزیزی با اشاره به این که استرس شغل پزشکی بسیار بالا بوده و پزشکان سختی کار خود را دارند، اظهار کرد: افراد از روی عشق و علاقه وارد رشته پزشکی می شوند و طبیعی است که فرد در کنار شغلی که انتخاب می کند درآمدی هم برای امرار معاش داشته باشد اما این که صرفا گفته شود هدف پزشکان درآوردن پول است ، بی انصافی است.

نباید اشتباه برخی پزشکان را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد

وی خاطرنشان کرد: اگر عده قلیلی از پزشکان اشتباهی را مرتکب می شوند نباید آن را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد.

عزیزی در خصوص هجمه های رسانه ملی علیه پزشکان گفت: فضاهای مجازی و رسانه ها از جمله سازمان صدا و سیما در مورد خطاهای پزشکی و مسائل مبتلا به این قشر خیلی مبالغه می کنند و نمی دانند که اگر اعتماد بین مردم و پزشکان به هر طریقی از بین برود، ضرر نهایی متوجه بیمار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه با هر کس باید مانند خودش رفتار کرد، گفت: برخی شبکه های صدا و سیما هیچ گاه خدمات جامعه پزشکی مانند ویزیت واعمال جراحی خیرخواهانه و … را پوشش نمی دهد و صرفا به دنبال ساخت برنامه هایی است که وجهه جامعه پزشکی را خراب کند بنابراین پزشکان باید انسجام صنفی داشته و در برنامه های صدا و سیما شرکت نکنند.

عزیزی افزود: گناه برخی شبکه های صدا و سیما آگاهانه است و صرفا نباید از دیوار مردم بالا رفت و خدشه دار کردن اعتماد بین پزشک و مردم ؛ وارونه جلوه دادن حقایق و غیرمنصفانه برخورد کردن نیز خود گناه بزرگی است.

منبع: مهر

عمومی

شناسه : 50175
لینک کوتاه :