تعهدات شرکت های تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی ابلاغ شد

جهان صنعت- اسحاق عامری افزود: از امروز (دوشنبه اول مهر) به پیوست فاکتورهای دانشگاه های علوم پزشکی لیست تمام تعهدات و مشخصات فنی دستگاه‌ها اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: پیرو درخواست‌های مکرر دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر اطلاع از تعهدات شرکت‌های تجهیزات پزشکی، از این پس شرکت‌ها موظف هستند  طبق شرایط فنی که در مناقصه برنده شده‌اند، نسبت به ارائه خدمات پس از فروش به دانشگاه‌ها و مراکز درمانی، تجهیزات و ملزومات پزشکی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران تجهیزات پزشکی هر دانشگاه مسئولیت صحه گذاری و انطباق این تعهدات را بر عهده دارند، افزود: هیات امنای ارزی وزارت بهداشت آمادگی کامل را دارد که در صورت بروز هر نوع مغایرت در این تعهدات طبق آیین نامه تجهیزات پزشکی کشور و مقرارت اداره کل تجهیزات پزشکی اقدامات قانونی را در این زمینه انجام دهد.

عامری خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود ابلاغیه یاد شده موجب شود تا شرکت‌های ارائه دهنده تجهیزات پزشکی، خدمات باکیفیت‌تر و مناسب‌تری را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسرکشور ارائه دهند و میزان رضایت دانشگاه‌ها از خدمات پس از فروش نیز افزایش یابد.

تفویض بررسی تجهیزات پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی

همچنین بررسی و ثبت توزیع‌کنندگان و عرضه کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی تفویض کامل شد.

محمدمهدی علاالدین، رئیس اداره نظارت بر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی در این باره گفت: به منظور تسهیل و تسریع در اجرای بهینه فرآیندهای جاری، افزایش بازدهی و متمرکز شدن اداره کل تجهیزات پزشکی در نتایج نظارت‌ها، همه  امور بررسی و ثبت توزیع کنندگان و عرضه کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی از اول مهر ماه ۹۸ به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تفویض می‌شود.

وی افزود: در این راستا دسترسی و زیر ساخت‌های نرم افزاری لازم برای دانشگاه‌ها ایجاد شده و دوره آموزشی نیز برای دانشگاه‌های مربوطه و کارشناسان نظارت بر توزیع برگزار شده است.

علاالدین گفت: همه  شرکت‌ها و واحدهای صنفی که تمایل به فعالیت در حوزه عرضه و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی دارند، می‌توانند همه روال بررسی و ثبت خود را در سامانه‌های اداره کل تجهیزات پزشکی از طریق مدیریت‌های تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی پیگیری کنند.

منبع: فارس

عمومی

شناسه : 50237
لینک کوتاه :