xtrim

مردودی بالای خودروهای نو داخلی در معاینه فنی

بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش قابل‌توجهی از خودروهای داخلی با عمر کمتر از چهار سال در تست‌های اولیه معاینه فنی مردود می‌شوند، موضوعی که زنگ خطر کیفیت تولید را به صدا درآورده است.

جهان صنعت نیوز، مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به آمارهای تحلیلی از مراجعات خودروها به مراکز معاینه فنی، اعلام کرد: آمارهای مراجعات نشان داده که بیش از ۳۰ درصد از خودروهای تیبا، ساینا، پراید، کوییک و پژو ۴۰۵ با عمر کمتر از چهار سال در تست‌های اولیه مردود شده‌اند.

مهدی میرزایی قمی گفت: ۴۰ درصد از خودروها به مراکز معاینه فنی خارج از تهران مراجعه می‌کنند، به‌گونه‌ای که حتی تاکسی‌های خودمان هم به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه نمی‌کنند و به خارج از تهران می‌روند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۹ درصد خودروهای تیبا با عمر کمتر از چهار سال به علت نقص فنی در مراجعات اولیه مردود شده‌اند، افزود: بیشترین مردودی‌ها مربوط به تیبا با ۳۹ درصد، کوییک با ۳۸ درصد، پراید با ۳۶ درصد، ساینا با ۳۴ درصد و پژو ۴۰۵ با ۳۱ درصد است.

وی ادامه داد: تحلیلی که انجام دادیم در مورد خودروهای دارای سن ۴ تا ۱۰ سال بود که بیشترین مردودی در مورد خودروی ۴۰۵ با ۳۰ درصد و ساینا ۴۰ درصد لود.

خودروهای چینی

وی افزود: خودروهای چینی نیز زیاد تفاوتی با تولید داخل ندارند و خودروهای چینی در حد ۲۰ درصد در معاینات فنی مردودی دارند.

میرزایی قمی گفت: یک خودرو مثل تویوتا کرولا که در کلاس اکونومی قرار دارد، نرخ مردودی در تست ترمز آن ۳ دهم درصد بوده، در حالی که در خودروی ساینا این عدد به ۱۵ درصد می‌رسد! کاملاً مشهود است که کیفیت تولید بر وضعیت خودرو تأثیرگذار است و نباید به هر قیمتی خودرو بدهیم، چرا که تأثیر خود را در حوادث و سوانح خواهد گذاشت.

وی در مورد تست آلایندگی‌ها نیز گفت: درصد مردودی تست آلایندگی خودروهای خارجی کم است؛ اما خودروهای داخلی با سن ۴ تا ۱۰ سال، درصد مردودی بالایی دارند. در این بین، خودروی رنو ساندرو کمترین درصد مردودی را داشته است.

وی اضافه کرد: در مورد وانت‌ها نیز باید بگویم که این نوع خودرو در تهران تردد بالایی دارد و می‌بینید که درصد مردودی وانت‌های پیکان و آریسان کم نیست. بعد از آن توقع داریم که شاخص‌های سوانح درست شود؟ وقتی خودرو از پایه مشکل دارد، باید فکری اساسی برای آن کنیم.

ایسنا

خودرو
شناسه : 503824
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. وقتی که خودرو های نو ایرانی درمعاینه فنی مردود هستنددولت واداره راهنمایی چه توقعی از خودرو های بیست سال کارکرده ایرانی داره که یکسره اعلام میکنه که سالی سه بار باید معاینه فنی بگیرند زور تون فقط به ادمهای ضعیفی که خودرو های کهنه سوار میشن میرسه به سرمایه وپول دار زورتون نمیرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *