پنجمین نمایشگاه ایران فارما گشایش یافت

جهان صنعت نیوز– به گزارش خبرنگار اقتصاد سلامت جهان صنعت، احمد شیبانی، رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی و رئیس پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت:‌ در پنجمین دوره نمایشگاه ایران فارما از نظر مکانی و حضور شرکت‌ها ۳۰ درصد توسعه داشته‌ایم.

وی  گفت: در این دوره ۵۵۰ شرکت دارویی در نمایشگاه حضور دارند که ۴۰۰ شرکت داخلی و ۱۵۰ شرکت خارجی از ۳۰ کشور دنیا هستند.

شیبانی افزود: در کنار این نمایشگاه، نمایشگاه کتب علمی نیز برگزار می‌شود. همچنین بیش از ۵۰ کارگاه آموزشی را نیز برگزار خواهیم کرد.

تبدیل تحریم دارویی به فرصت

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با انتقاد از ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر تحریم نبودن دارو و غذا، گفت: دست‌اندرکاران حوزه دارو، همواره طی سال‌هایی که مورد هجمه بوده‌ایم، تحریم‌ها را به فرصت بدل کردند.

پنجمین دوره نمایشگاه ایران فارما صبح امروز( سه شنبه دوم مهر ۹۸) با حضور وزیر بهداشت و معاون علمی ریاست جمهوری افتتاح شد.

شیبانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت‌: این نمایشگاه در زمانی در حال برگزاری است که شاهد هجمه‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه مدعیان حقوق بشر و دموکراسی هستیم. کسانی که به دروغ می‌گویند دارو و غذا تحریم نیست، اما در عمل می‌بینیم که برخی شرکت‌ها به دلیل تحریم نه به ما دارو می‌دهند و نه مواد اولیه.

وی افزود: البته دست اندرکاران حوزه دارو، همواره طی سال‌هایی که مورد هجمه بوده‌ایم، تحریم‌ها را به فرصت بدل کردند. باید توجه کرد که در حال حاضر در صنعت داروسازی بیش از ۱۰۰ شرکت دارویی داروی شیمیایی تولید می‌کنند و در صنعت بسته بندی در برخی موارد به خودکفایی ۱۰۰ درصدی رسیده‌ایم.

شیبانی ادامه داد: در حوزه فراورده‌های جدید دارو مانند داروهای بایوتکنولوژی در خاورمیانه پیشقدم هستیم و حرف برای گفتن داریم. داروهای جدید ما حتی در کشورهای اروپایی هم ثبت شده‌اند.

پنجمین نمایشگاه ایران فارما دوم تا چهارم مهر ماه در محل مصلای تهران برگزار می شود.

عمومی

شناسه : 50525
لینک کوتاه :