جهان صنعت نیوز – بازار غذای حلال با ارزش فعلی بیش از ۲.۷ تریلیون دلار و سهم ۶۵ درصدی از کل تجارت محصولات حلال، در حال تبدیل شدن به یکی از پویاترین بخشهای اقتصاد جهانی است. در کنار مصرفکنندگان مسلمان، افراد غیرمسلمان نیز به دلیل استانداردهای سلامت و اخلاقی بالا به این محصولات گرایش یافتهاند. عربستان سعودی با توسعه تولید، سرمایهگذاری در برند حلال، و گسترش توزیع دیجیتال، نقش پررنگی در رشد این بازار ایفا کرده و تا سال ۲۰۳۳ به بازاری ۱۲۶.۸ میلیارد دلاری در این حوزه خواهد رسید. در حالیکه رشد جمعیت مسلمان و تقاضای جهانی محرک اصلی این بازار است، نبود استانداردهای یکپارچه و چالش گواهیسازی همچنان موانعی جدی در مسیر توسعه تجارت فرامرزی محسوب میشوند.
لینک کوتاه :