xtrim
سمانه عابدی، عضو هیات علمی دانشگاه مطرح کرد:

فرصت‌های صادراتی صنعت حلال ایران

نبود برند ملی معتبر، مانع اصلی حضور ایران در بازار جهانی محصولات حلال است؛ فرصتی که با تکیه بر ظرفیت‌های فرهنگی، فنی و دیپلماتیک قابل تحقق است.

جهان صنعت نیوز – با وجود منابع انسانی متخصص، ظرفیت تولید بالا و پیشینه فرهنگی-دینی، ایران همچنان فاقد یک برند ملی معتبر در حوزه محصولات حلال است؛ مسئله‌ای که موجب کاهش سهم کشور در بازار جهانی این صنعت رو‌به‌رشد شده است. در حالی که کشورهایی چون مالزی با بهره‌گیری از نهادهای ناظر و برندهای قابل اعتماد جایگاه تثبیت‌شده‌ای یافته‌اند، ایران نیز می‌تواند با تدوین راهبردی جامع برای توسعه برند ملی حلال، اعتماد مصرف‌کنندگان خارجی را جلب کرده و حضور خود را در زنجیره جهانی گسترش دهد. بهره‌گیری از شبکه دیپلماسی اسلامی، استانداردسازی و بازاریابی هدفمند می‌تواند این چالش را به فرصت بدل کند.

 

 

ویدئو
شناسه : 512965
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *