تکذیب شایعه افزایش قیمت برق

جهان صنعت نیوز: در نخستین مرحله اجرای این طرح در فضای مجازی خبرهای مختلفی انتشار یافت که به شدت توجه اذهان عمومی را به خود جلب کرد به شکلی که اعلام شد با حذف قبوض کاغذی مبلغ استفاده از برق در ماه به میزان ۷۰ درصد افزایش یافته و با مراجعه به سایت اعلامی در پیامک ها به وضوح مشاهده می شود که نرخ پله های مصرف ۳۰ روزه و تخفیف کم باری  حذف شده و در عوض، مالیات و عوارض برق دو برابر شده است. این درحالی بود که تکذیب شایعه افزایش قیمت برق از طرف دولت و شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) حاکی از آن است که این نهادها خبری در این باره منتشر نکرده اند. 

در همین راستا مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت و گو با جهان صنعت نیوز گفت: از زمان اعلام حذف قبوض برق ۲۲ میلیون مشترک در طرح صدور قبض های الکترونیکی برق ( پیامکی ) ثبت نام کردند وحدود ۳ میلیون نفر نیز به دلایل مختلفی چون عدم برخورداری از تلفن همراه و یا قرار داشتن در نقاط کور شبکه و آنتن دهی نامناسب جهت ثبت نام در این طرح اقدام نکرده اند که امری منطقی به نظر می رسد.

وی در رابطه با تاثیر حذف قبوض کاغذی ابراز داشت: با توجه به اخباری که در فضای مجازی مبنی بر افزایش ۷۰ درصدی برق بها منتشر شده است باید اعلام کرد که این طرح تنها با هدف حذف و جایگزینی قبوض کاغذی به اجرا درآمد و هیچ تغییری در ساختار محاسباتی هزینه برق شهروندان رخ نداده است و مشترکان برای دریافتن این مساله قادر خواهند بود تا با نصب اپلیکیشن پرداخت قبض کلیه جزییات هزینه برق خود را مشاهده کنند.

رجبی مشهدی اعلام کرد: به منظور رفع ابهامات مشترکان و شفاف سازی این امر نیز همکارانی در شرکت‌های توزیع برق مستقر هستند که آمادگی پاسخگویی به سوالات مشترکان را دارند.

سخنگوی صنعت برق ضمن رد هرگونه افزایش قیمت با حذف قبوض کاغذی اعلام کرد: هر گونه تغییر قیمت باید با دستور دولت صورت بپذیرد که هیچ خبری در این خصوص وجود ندارد و برنامه ای نیز درحال حاضر وجود ندارد.

درادامه نیز حسین امیری خانکانی نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچگونه تغییر قیمت در هزینه های محاسباتی برق صورت نگرفته است، گفت: به طور کلی هر گونه تغییر قیمت در حامل های انرژی باید به تصویت دولت برسد و به صورت شفاف به اطلاع شهروندان برسد؛ بنابراین این بدون تصویب دولت هیچگونه تغییری در قیمت ها صورت نمی‌گیرد.

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخباری که در فضای مجازی منتشر شده هیچ گونه ادله منطقی ندارد و شهروندان می توانند ضمن تماس با شرکت‌های توزیع برق به این امر واقف شوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: حذف کاغذ از سیستم سنجش مصرف و قرائت ربطی به قیمت ها ندارد و تنها استفاده از تکنولوژی روز برای کاهش هزینه های وزارتخانه است و پیامک های ارسالی به مردم باید همانند قبوض کاغذی قرائت قبل و قرائت فعلی و سایر اقلام وجود داشته باشد و تا آنجا که ما مطلع هستیم در حال حاضر هیچ برنامه ای در راستای افزایش و تغییر قیمت ها وجود ندارد.

ساره نیک قدم

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 51321
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا