شش داروی جدید ایرانی امروز رونمایی شد

جهان صنعت نیوز- امیر رضویان، مدیرعامل شرکت داروسازی عبیدی در گفت و گو با خبرنگار جهان صنعت نیوز افزود: این داروها شامل داروی جدید جیوماید (ام اس) ، نورابکس، نئوراپا، لوتیوا، (سرطان)  گلورنتا(دیابت) و الاکوئیت است که امروز با حضور محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو و غلامحسین مهرعلیان رونمایی شدند.

وی ادامه داد:‌ شرکت داروسازی عبیدی بیش از ۸۰ سال سابقه فعالیت و تولید داروهای با کیفیت دارد و هم اکنون حدود دو میلیون فرد مبتلا به بیماری های غیر واگیر شامل ۶۰۰ هزار بیمار دیابت، ۱۵۰ هزار بیمار دچار فشار خون بالا و ۲۲۵ هزار فرد  مبتلا به چربی خون بالاست.

مدیرعامل شرکت عبیدی اضافه کرد: ۶۰۵ هزار فرد مبتلا به بیماری آسم، ۲۲۸ هزار فرد مبتلا به افسردگی، ۴۰ هزار فرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، ۷۰ هزار بیمار صرع و سه هزار بیمار مبتلا به ام اس با داروهای شرکت عبیدی تحت درمان هستند.

وی درباره کیفیت داروهای تولیدی این شرکت گفت: شرکت عبیدی همواره سعی کرده با استفاده از مواد اولیه با کیفیت سطح کیفی محصولات خود را در سطح بالا نگه دارد و در این مسیر علاوه بر رعایت استانداردهای سازمان غذا استاندارها و ضوابط تولید کیفی بین المللی را هم در نظر می گیرد.

قیمت پایین، مشکل اصلی تولید دارو

رضویان گفت: مشکل اصلی تولید دارو در کشور قیمت پایین داروست که امکان تحقیق و توسعه را از بین می برد، دولت باید قیمت دارو را با توجه به هزینه های تولید با کیفیت و بازاریابی تعیین کند با این حال تولیدات شرکت های داخلی از جمله عبیدی در سطح کیفی مطلوبی است و کمبود صادرات به معنای ضعف کیفیت نیست.

وی افزود: افزایش صادرات دارو الزامات مخصوص خود را دارد و به شرایط سیاسی و ارتباطات بین المللی کشور مربوط است.

مدیرعامل شرکت داروسازی عبیدی درباره پنجمین نمایشگاه ایران فارما نیز گفت: مخاطبان اصلی شرکت های داروسازی که باید مشتریان و خریداران  بین المللی دارو باشند در این نمایشگاه حضور ندارند، بنابراین برگزاری این نمایشگاه اثرگذاری لازم را ندارد و فقط یک دورهمی بین همکاران، داروسازان است که باعث می شود دیدارها تازه شود.

 

پیشنهاد ویژه

شناسه : 51370
لینک کوتاه :