جراح مشهور ایرانی مقیم آلمان درگذشت

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از خبرنگار شفاآنلاین ازشهربن آلمان،جراح کلیه و بیماری های دستگاه تناسلی ،ازسال ۱۹۷۰تا ۱۹۷۷ میلادی ،معاون بخش اورولوژی دانشگاه مانهایم شد.او در سال ۱۹۷۲ مدرک استاد یاری در دانشگاه و در سال ۱۹۷۵ مدرک پروفسوری را اخذ کرد. از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۸ رئیس بخش اورولوژی بیمارستان والکرانکل هاوس در شهر بن شد.او از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۸ بیش از ۹۰ مقاله و سخنرانی علمی درآلمان وسایرکشورهای جهان ارایه داد . وی در سال ۱۳۶۹ شمسی هلموت کلهم صدر اعظم وقت آلمان را جراحی کرد و در سال ۱۹۹۰ میلادی نیز ملک فهد و خواهرش را جراحی کرد .

اوطی سالها طبابت درکشورآلمان،هزاران ایرانی را نیز تحت درمان قرارداد که بنا به اذعان بسیاری ازبیماران اش، هیچگاه ازایرانیان بابت درمان شان مبلغی دریافت نکرد.وی طی سالهای گذشته همواره به ایران وزادگاهش دراستان مازندران سفرمی کرد ومنشاء خدمات پزشکی فراوانی بود.

پروفسور نوری فرزند حاج شکرا… معروف به حاج میرزاوخانم معصومه جهانیان در۱۲بهمن ۱۳۱۰ ش = ۱۹۴۲ م درشهرامیرکلای مازنداران دیده به جهان گشود .تحصیلات ابتدایی وراهنمایی و متوسطه را در محل تولدش گذراند و در سال ۱۳۳۳ شمسی راهی آلمان شد و موفق به کسب رتبه دکتری و پروفسوری دررشته اورولوژی (جراحی کلیه و ،سرطان های مجاری ادرارودرمان بیماری های جنسی ومجاری ادارمردان )شد.

 وی سرانجام به علت کهولت سن و بیماری،تسلیم مرگ شد.روحش شاد.

پایگاه خبری شفاآنلاین نیزدرگذشت این پزشک شهیر را به خانواده،دوستان و همکاران ایشان تسلیت می گوید.

 

عمومی

شناسه : 51811
لینک کوتاه :