لزوم هزینه بخشی از مالیات در زیرساخت های صنعتی

جهان صنعت نیوز:  رحیم بنامولائی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن معتقد است که بخشی از مالیات‌های دریافتی باید برای ارائه خدمات ضروری به بخش تولید، صنعت و کشاورزی اختصاص یابد.

وی با اشاره به پیگیری‌هایی که برای اصلاح قوانین مالیاتی، بخصوص مالیات ارزش‌افزوده انجام می‌شود، گفت: خدمات در مقابل پرداخت مالیات و عوارض مطالبه منطقی بخش خصوصی عنوان است.

رحیم بنامولائی گفت: پس از پیگیری‌های مستمر که منجر به اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده شد، بخشی از عوارض ناشی از اجرای این قانون برای تکمیل، بازسازی، نوسازی و ترمیم و نگهداری زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اختصاص یافت، اما رقم تخصیصی اندک و ناکافی است.

او تصریح کرد: ضروری است بخشی از مالیاتی که از تولیدکنندگان دریافت می‌شود، در مسیر انواع خدمات ضروری به بخش تولید، صنعت و کشاورزی اختصاص یابد.

بنامولائی شناسایی قوانین و مقررات مخل کسب‌وکار را از وظایف بسیار مهم کمیسیون‌ها و کار گروه‌های اتاق کرج دانست.

وی گفت: به لحاظ مواجه بودن جامعه با جنگ اقتصادی تمام‌عیار، تعامل و هماهنگی میان دولت و بخش خصوصی با هدف تغییر و اصلاح قوانین اقتصادی کهنه و حذف مقررات دست‌وپا گیر در مسیر رونق تولید و اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اتاق کرج افزود: در این راستا وظایف کمیسیون‌های اتاق بازرگانی بسیار اثرگذار در رفع موانع تولید، عرضه و صادرات است و این کمیسیون‌ها می‌توانند در نقش ایجاد مراکز تصمیم سازی، مدیرت اقتصاد کشور را یاری دهند.

در ادامه نائب رئیس اتاق کرج با اشاره به برنامه‌های کمیسیون حمایت قضائی و رونق تولید گفت: اقدامی که تاکنون در این کمیسیون انجام شده، پیگیری حوادث کارگری و کارفرمائی بوده و در طرح قضا زدایی از پرونده‌های حوادث جرحی حین کار، حفظشان کارفرما و کارگر مورد تأکید قرار گرفته است.

مصطفی هاشمی اظهار کرد: رسیدگی قضائی به پرونده‌های حوادث محیط کار و مشکلات کارگری زمان‌بر است و بررسی این‌گونه پرونده‌ها در مراجع قضایی تا حصول نتیجه گاهی ۶ ماه تا یک سال به طول می‌انجامد؛ اما با پیگیری‌ها و حمایت‌های دادستان مقرر شد ازاین‌پس این پرونده‌ها در اتاق کرج کمتر از یک ماه مورد رسیدگی قرار گیرد.

هاشمی افزود: بدین ترتیب درصورتی‌که کارگران در محیط کار با مشکلاتی از جمله حوادث مواجه شوند و صدمه ببیند، دیگر لازم نیست به دادگاه و نیروی انتظامی مراجعه و پروسه طولانی را برای رفع مشکل طی کنند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن

شناسه : 52081
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا