تخلف ۲۲ هزار میلیاردی در خدمات ارزش‌افزوده

جهان صنعت نیوز: حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام این مطلب گفت: اقدامات دیگری نیز در دست اجراست که تا دو هفته دیگر باید به سرانجام برسد و نتایج کامل این اقدام که مانع از سواستفاده برخی از بازار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی ارزش افزوده خواهد شد را به مردم گزارش خواهیم داد. متاسفانه در حال حاضر برآورد ما آن است که بیش از ۹۰ درصد خدمات ارائه شده نوعی کلاهبرداری به حساب می آید.

وی افزود: مشترکان حق دارند بدانند در ازای چه خدماتی چه مبلغی هزینه می کنند. متاسفانه ما در این حوزه خوب عمل نکردیم و نتوانستیم از خدمات مناسبی که در این بستر قابل ارائه به مردم بوده درست بهره گیریم و مانع از سواستفاده و کلاهبرداری شویم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برخی گلایه ها از حذف خدمات ارزش افزوده هم صحیح است گفت: بدلیل اینکه از ابتدا نتوانستیم این موضوع را درست مدیریت کنیم اکنون با مشکلاتی روبرو هستیم که در برابر سودجویی حاصل از دور زدن دستورالعمل ها ما یک گزینه اصلی بیشتر نداریم.

وی تاکید کرد: با تاکید وزیر و شورای عالی فضای مجازی یک بار برای همیشه باید این مشکل را برطرف کنیم. بنابراین تصمیم داریم کلیه سرویس های خدمات ارزش افزوده را در کلیه اپراتورها غیرفعال کنیم و مجددا با اطلاع رسانی به کلیه مشترکان از آنان درخواست می کنیم که خدمات اعلام شده مورد نیاز را تائید کنند. حتی برای جلوگیری از هرگونه خطایی برای بار دوم کلیه خدمات مورد نیاز از مشترکان استعلام خواهد شد.

جوشقانی تاکید کرد: اما اگر این اقدامات هم جوابگویی سواستفاده های موجود نباشد در نهایت کلیه سرویس های ارزش افزوده را تعطیل خواهیم کرد. البته طبیعی است که در برابر جلوگیری از این حجم از تخلف و کلاهبرداری ما با موانع و فشارهای فراوان روبرو شویم ولی همانطور که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است در برابر حق الناس کوتاه نخواهیم آمد.

وی همچنین با گلایه از ناهماهنگی موجود در ارائه مجوز فعالیت در حوزه خدمات ارزش افزوده از سوی نهادهای چندگانه گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی ایجاد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات است اما در زمینه محتوای سرویس‌های محتوایی (ارزش‌افزوده) نهادهای دیگری مسئولیت دارند. ممکن است نهادهای دیگری مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا صداوسیما به‌عنوان بخشی که کار محتوا انجام می‌دهند، درگیر این مسئله باشند.

   بیشتر بخوانید:

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 52117
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا