xtrim

صداوسیما از بحران آب درآمدزایی می‌کند

نماینده مجلس با انتقاد از صداوسیما بابت دریافت هزینه برای پخش آگهی‌های صرفه‌جویی در مصرف آب، این اقدام را غیرقابل توجیه و مغایر با رسالت عمومی رسانه ملی دانست.

جهان صنعت نیوز، سیدمرتضی محمودی، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت نگران‌کننده تأمین آب در تهران، اعلام کرد که گزارش‌های ارائه‌شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران از کاهش شدید ذخایر آبی و کاهش چشمگیر ورودی آب به سدها خبر می‌دهد. او تصریح کرد که در بازدید اخیر نمایندگان مجلس از وضعیت منابع آبی پایتخت، مشخص شد برخی سدها تنها تا شهریورماه توان تأمین آب را دارند.
محمودی با بیان اینکه بحران کنونی فقط ناشی از خشکسالی نیست و بدمصرفی برخی خانوارها نیز شرایط را بحرانی‌تر کرده، تأکید کرد: شفاف‌سازی درباره شرایط منابع آبی ضروری است و مردم باید بدانند که مصرف بیش از اندازه، به‌ویژه در موارد غیرضروری مانند شست‌وشوی خودرو با آب شرب، تهدیدی برای زندگی جمعی است.
این نماینده مجلس همچنین از سوءمدیریت در حوزه منابع آب در همه ادوار وزارت نیرو انتقاد کرد و گفت: اقدامات لازم در حوزه‌هایی همچون آبخیزداری و مدیریت سدها صورت نگرفته و این ضعف‌ها نیازمند پیگیری جدی در سطح مجلس است.

رسانه ملی؛ ابزار فرهنگ‌سازی یا منبع درآمد؟

در بخشی از سخنان خود، محمودی نسبت به عملکرد رسانه ملی در زمینه ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب نیز انتقاد کرد. او اظهار داشت: «بسیاری گلایه دارند که صداوسیما برای پخش پیام‌های صرفه‌جویی هزینه‌های کلان دریافت می‌کند، در حالی که این موضوع مستقیماً با سلامت و حیات مردم در ارتباط است و نباید به چشم منبع درآمد نگریسته شود.»

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 523191
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *