رشد چهار درصدی شاخص بورس در هفته دوم مهر ماه

جهان صنعت نیوز: در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس ۱۱ هزار و ۷۰۸ واحد رشد داشت،  شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (سوم مهر ماه) با عدد ۳۱۴ هزار و ۴۰۹ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (دهم مهر ماه) به عدد ۳۲۶ هزار و ۱۱۷ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۶۳ هزار و ۲۱۴ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۳۷۹ هزار و ۳۷۱ واحد رسید و افزایش ۱۶ هزار و ۱۵۷ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۹۱ هزار و ۵۵۰ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۹۶ هزار و ۴۲۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۶۱ هزار و ۲۸۴ واحد به عدد ۶۴ هزار و ۵۴۴ واحد رسید.

ارزش بورس اوراق بهادار تهران در هفته ای که گذشت ۱۲ هزار و ۸۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته ۲ درصد افزایش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته کمتر از یک درصد رشد داشت.

در هفته منتهی به ۱۰ مهر ماه بانک ها، بیمه و بازنشسته، مواد دارویی، رادیویی، انبوه سازی، رایانه، خودرو، حمل و نقل، کانی های غیرفلزی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، کانی های فلزی و قند و شکر از جمله صنایعی بودند که بیشترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند و طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت مواد دارویی و بانک ها، و بیمه و بازنشسته با بیشترین میزان بازدهی همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت، بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی، سرمایه گذاری ها، انبوه سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، دارویی، صنایع غذایی به جز قند و شکر نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، شیمیایی، فلزات اساسی، دارویی، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، فرآورده های نفتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، سیمان، آهنک و گچ، سرمایه گذاری ها، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، بیمه و بازنشستگی، مخابرات، استخراج کانه های فلزی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

 

اقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 52568
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا