کمبود تخت بیمارستانی در حاشیه تهران

جهان صنعت نیوز- انوشیروان محسنی بندپی افزود: یکی از اقدامات ما سرعت بخشیدن به پروژه های بیمارستانی است و در این دولت نهضتی در رابطه با ساخت و ساز بیمارستانی شکل گرفته است.

وی گفت: در گذشته در زمینه تخت بیمارستانی با کمبودهایی مواجه بودیم اما در این دولت و با حمایت مسئولان دولت و وزارت بهداشت و همچنین خیرین تقریبا دو هزار تخت بیمارستانی را طی سال ٩٨ در شهرهای قدس، ملارد، بیمارستان فیروز آبادی شهر ری و بیمارستان روانپزشکی تحویل خواهیم داد.

استاندار تهران افزود: همچنین فاز اول مهدی کلینیک وابسته به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران و بخش اورژانس این بیمارستان را امسال بهره برداری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آنر سال ٩٩ نیز ساخت بیش از سه هزار تخت بیمارستانی هدف گذاری کرده ایم.

جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران پیش از این گفته بود: به لحاظ درمانی به شهرستان های ملارد، شهر قدس، بهارستان، رباط کریم و شهریار را خدمات رسانی می کنیم اما در شهرستانی نظیر ملارد هیچ بیمارستانی نداریم.

وی افزود: شهریار بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما فقط یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در آنجا وجود دارد یا در منطقه شهرری هم در جنوب تهران با کمبود بیمارستان و فضای درمانی مواجه هستیم.

وی گفت: تلاش داریم تا بیمارستان هایی را در شهریار، ملارد و شهرری و تخت های بیمارستانی جدید در سال جاری در این مناطق ایجاد کنیم.

بیش از دو میلیون نفر در حاشیه تهران زندگی می کنند و به گفته مسئولان وزارت بهداشت برای ارائه خدمات مناسب به مردم این مناطق به حداقل ۳۴ هزار تخت بیمارستانی نیاز است. کمبودی که مردم فقیر این مناطق به دچار مشکلات زیادی کرده است و در کنار رنج بیماری باید رنج سفر به تهران و ماندن در صف های طولانی را هم تحمل کنند.

عمومی

شناسه : 53698
لینک کوتاه :