xtrim

متا: تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک از ۱۶ دسامبر شخصی‌سازی می‌شود

متا اعلام کرد از ۱۶ دسامبر تبلیغات و محتوای پیشنهادی در اینستاگرام و فیسبوک براساس تعامل کاربران با دستیار دیجیتال Meta AI شخصی‌سازی می‌شود.

جهان صنعت نیوز، شرکت متا اعلام کرد از ۱۶ دسامبر ۲۰۲۵ تبلیغات و محتوای توصیه‌شده در اینستاگرام و دیگر اپلیکیشن‌های این شرکت بر اساس تعامل کاربران با دستیار دیجیتال متا AI و محصولات مرتبط که توسط هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می‌شوند، شخصی‌سازی خواهد شد. کاربران از هفتم اکتبر نوتیفیکیشن تغییرات را دریافت خواهند کرد.

به گزارش CNBC، این اقدام بخشی از تلاش متا برای هم‌راستا کردن سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری در حوزه هوش مصنوعی مولد با کسب‌وکار اصلی تبلیغات آنلاین است. شرکت تابستان امسال کمپین گسترده‌ای در حوزه هوش مصنوعی برگزار کرد و در گزارش درآمد سه‌ماهه دوم سال جاری اعلام شد که این ابتکارات منجر به رشد هزینه‌های سالانه بالاتر در سال ۲۰۲۶ خواهد شد.

متا قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را از طریق دستیار دیجیتال متاای‌آی در اپ‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر در اختیار کاربران قرار داده است. این دستیار همچنین به صورت اپلیکیشن و وب‌سایت مستقل قابل استفاده است. کاربران می‌توانند مانند تعامل با چت‌بات‌های دیگر، با متاای‌آی گفت‌و‌گو کنند و درخواست تولید محتوا، تصویر یا مسیرنمایی داشته باشند.

کریستی هریس، مدیر حریم خصوصی و سیاست‌گذاری داده متا گفت تعامل کاربران با متاای‌آی چگونه بر محتوای توصیه‌شده و تبلیغات نمایش داده شده در پلتفرم‌های متا تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال، چت کاربران درباره برنامه‌ریزی تعطیلات خانوادگی با متاای‌آی می‌تواند نوع ریلز‌های پیشنهادی در فیس‌بوک را تغییر دهد. همچنین تعامل‌های صوتی کاربران با متاای‌آی هنگام استفاده از عینک ری‌بن متا نیز در موتور توصیه این شرکت لحاظ خواهد شد.

منبع: برنا

دانش و فناوری
شناسه : 537494
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *