ممنوعیت اجاره خانه مبله ساعتی و روزانه

جهان صنعت نیوز: نایب رئیس اتحادیه املاک، اعلام کرد که اجاره کردن هر نوع منزله  مبله به صورت ساعتی و روزانه ممنوع است.  

حسام عقبایی ضمن انتقاد از وزارت ارشاد که با سایت هایی که این موارد را تبلیغ می کنند، برخورد نمی کند، اعلام کرد که از پلیس فتا خواسته شده است که به دلایل امنتی با این مساله برخورد لازم صورت گیرد.

وی در این باره چنین توضیح داد: «معلوم است که وقتی یک سایت عکس خانمی را منتشر می کند که از پنجره به خیابا نگاه می کند و زیر آن نوشته است که «خانه ساعتی» چه منظور از اجاره این خانه مورد نظر است.

وی با اشاره به این که «متاسفانه طی دو سه سال اخیر با این نوع تبلیغات برخورد نشده است» اضافه کرد: «اجاره دادن ساعتی یا روزانه خانه‌های مبله هم برای مالکان هم برای مشاوران املاک ممنوع است و باید مشخص شود چه کسی وارد این مکان‌ها شده و چه کسی خارج می شود»

وی در این باره چنین استدلال کرد: «ممکن است تیم های اخلال گر امنیتی وارد کشور شوند و با یک کارت شناسایی جعلی در اینجاها مستقر می‌شوند یا ممکن است عده‌ای یک روز در جایی مستقر شوند و مشخص نباشد که مَحرم هستند یا خیر»

این در حالی است که در چند سال گذشته اجاره ساعتی یا روزانه خانه مبله در اینترنت، اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها رواج پیدا کرده و مالک و موجر بدون نیاز به بنگاه مسکن یکدیگر را پیدا می‌کنند.

گفته شده است که بیشتر علاقه مندان به اجازه چنین اماکنی توریست ها و گردشگران خارجی هستند که دوست دارند بدون مراجعه به هتل های رسمی با قیمتی پایین تر و با امکانات وآزادی بیشتر در پی اجاره خانه های مبله هستند.

از سوی دیگر تعدادی از سایت های اینترنتی و شرکت های فعال در حوزه معاملات مسکن، بخشی از فعالیت خود را به اجاره خانه های مبله، تحت عنوان اجاره به خارجی اختصاص داده اند.

خانه هایی که برای اجاره های کوتاه مدت در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد معمولا در نیمه شمالی کشور و در مناطق گران قیمت تهران هستند.

در حال حاضر اجاره روزانه یک خانه ۹۰ متری مبله در منطقه جردن با کلیه امکانات ۵۵۰,۰۰۰ تومان برای روزهای عادی و ۷۰۰,۰۰۰ تومان برای روزهای تعطیل برآورد می شود. قیمت چنین خانه در روزهای پیک تعطیلات به طور متوسط ۷۵۰,۰۰۰ تومان است و برای هر مهمان بیشتر از اجاره کنندگاه مبلغ  ۱۰۰,۰۰۰ تومان مطالبه می شود.

این منازل به صورت ماهانه هم اجاره داده می شود که ارزش چنین خانه ای در محله فوق برای یک ماه ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان برآورد می شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه

شناسه : 53896
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا