کمک ۱۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین به سلامت مردم

جهان صنعت نیوز- حسینعلی شهریاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد سلامت جهان صنعت گفت: البته کمک های خیرین در سالهای مختلف متفاوت بوده است و براساس آمارهای جمع آوری شده، خیرین تا پایان سال ۹۶ حدود ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کشور کمک کرده اند.

وی افزود: این رقم در سال ۹۷ به رغم مشکلات اقتصادی در کشور معادل ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود در حالیکه پیش بینی ما این بود که سیر کاهشی داشته باشد ولی خوشبختانه کمک ها بیشتر از سال ۹۶ بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: میزان کمک ها هنوز برای سال جاری برآورد نشده است زیرا با توجه به اینکه آمار و ارقام سالیانه محاسبه می شود، هنوز زود است که بخواهیم رقم دقیقی از میزان کمک های انجام شده اعلام کنیم.

وی ادامه داد: کمک های صورت گرفته از سوی خیرین سلامت در بخش های مختلف حوزه سلامت است که می توان از آن جمله به مراکز بهداشتی و درمانی، خانه های بهداشتی، تجهیزات پزشکی و اهدای زمین اشاره کرد.

شهریاری با اشاره به ساماندهی سیستم مجامع خیرین سلامت طی دو سال گذشته گفت: با راه اندازی و ساماندهی این سیستم تمام حساب و کتاب های این مجمع به روز شده و در سایت به طور کاملا شفاف ثبت می شود و به این ترتیب وقتی آمار و ارقام از میزان کمک ها اعلام می شود کاملا دقیق بوده و براساس حدس و گمان نیست.

مجمع خیرین سلامت کشور از اواخر سال ۸۸ به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک ها و مشارکت های مردمی و هدایت این کمک ها به اولویت های ملی در حوزه سلامت، فعالیت خود را رسماً آغاز کرده است.

پیشنهاد ویژه

شناسه : 53933
لینک کوتاه :