حضرتی: اصولگرایان را در دنیا کسی جدی نمی‌گیرد

جهان صنعت| الیاس حضرتی اظهار کرد: این یک واقعیت است که محبوبیت اصلاح‌طلبان کم شده اما باید دید به نسبت چه چیزی کم شده است. اگر محبوبیت اصلاح‌طلبان کم شده به این معنی نیست که به محبوبیت اصولگرایان اضافه شده است. نسبت به سال گذشته مقداری از این محبوبیت کاسته شده که این همگانی است یعنی محبوبیت شخصیت‌های دیگر، نهادها، ارگان‌ها و… نیز کم شده است چراکه میزان سرمایه اجتماعی در کشور سقوط کرده و دلایل آن مشخص است.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان سپر بلای بسیاری از تصمیمات اشتباه بودند و خودشان هم در محدودیت هستند. اصلاح‌طلبان مجبورند برای بسیاری از  مسائل که ایراد و مشکل وجود دارد، همچنان از نظام دفاع کنند و برابر مخالفین قد علم کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: در دنیا صحبت اصلاح‌طلبان است که دیده می‌شود و می‌توانند پاسخ افراد را بدهند وگرنه اصولگرایان را کسی در دنیا جدی نمی گیرد. اگر محبوبیت اصلاح‌طلبان بالا برود به نفع نظام است و اگر پایین بیاید به ضرر نظام.

این نماینده مجلس گفت: اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان جزئی از بدنه نظام هستند. چون اصولگرایان درکی از شرایط ندارند و در انتخابات آزاد هیچ زمانی رای نمی‌آورند، مگر اینکه دوپینگ کنند و نماینده مجلس شوند. اصلاح‌طلبان پتانسیل قوی دارند ولی در حال حاضر میدان زیادی در اختیارشان نیست و برخی از افرادشان را سیستم حراستی کشور برای مدیریت‌ها تایید نمی‌کند.

حضرتی در ادامه افزود: عملکرد اصلاح‌طلبان در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی واضح و روشن است و همه می‌توانند با افتخار از آن دوران دفاع کنند چه از نظر رشد اقتصادی چه از نظر پایین آمدن بیکاری، ارزش پول ملی، اعتبار در صحنه بین‌الملل.

وی در پایان تاکید کرد: من تصور می کنم دوران آقای خاتمی بهترین و طلایی‌ترین دورانی بود که تولیدکنندگان، صادرکنندگان، واردکنندگان، مردم کوچه و بازار، اصناف و دانشجویان از شرایط رضایت داشتند. این دولت مورد حمایت ما است اما دولت اصلاح‌طلبی نیست، خود آقای روحانی هم قبول دارد دولت اصلاح‌طلب نیست. اگر فرصتی پیش آید تا اصلاح‌طلبان بتوانند با اختیارات کامل دولت خودشان را تشکیل دهند آن موقع مشخص خواهد شد که چه کارکردی خواهند داشت.

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 5416
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا