xtrim

مجوزها صادر شد؛ گام بزرگ برای اتصال ملارد و اندیشه به متروی پایتخت

حسین حق‌وردی، نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، از پیشرفت مراحل اجرایی پروژه متروی غرب استان تهران خبر داد و گفت: «پس از سال‌ها انتظار، تمامی مجوزات قانونی این طرح دریافت شده و مراحل اولیه تأسیس شرکت حمل‌ونقل ریلی غرب استان تهران با مشارکت شهرداری‌های مسیر به پایان رسیده است.»

جهان صنعت نیوز، اساسنامه این شرکت تصویب و هیئت‌مدیره و مدیرعامل آن انتخاب شده‌اند و مشاور پروژه نیز مطالعات ترافیکی طرح را تکمیل کرده است.

حق‌وردی درباره مسیر این پروژه توضیح داد: «خط اکسپرس B از شهرستان ملارد آغاز می‌شود، از اندیشه و شهریار عبور کرده و در ایستگاه ملکی شهر قدس به شبکه مترو تهران متصل خواهد شد. در آینده، شهر قدس دارای دو خط مترو خواهد بود؛ یکی خط اکسپرس B و دیگری امتداد خط ۱۰ مترو تهران که عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.»

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در تشریح مدل مالی پروژه اظهار کرد: «این طرح بر اساس الگوی استاندارد کشور اجرا می‌شود؛ به‌گونه‌ای که ۵۰ درصد هزینه‌ها بر عهده دولت و ۵۰ درصد بر عهده شهرداری‌ها است. شهرداری‌ها نیز می‌توانند از ظرفیت مولدسازی دارایی‌ها و تغییر کاربری اراضی در کمیسیون ماده ۵ برای تأمین سهم خود استفاده کنند. این الگو پیش‌تر در کلان‌شهرهایی چون تبریز، مشهد، کرج و اصفهان نیز به‌کار گرفته شده است.»

خبرآنلاین

مسکن
شناسه : 543025
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. سلام ضمن تشکر از آقای نماینده محترم لطفا این پروژه عظیم را پیگیر باشند ترافیک جاده اندیشه واقعا طاقت فرسا وایمنی جاده هم خیلی مشکل ساز میباشد باتشکر

  2. الحمدلله از این با تدبیری!!خوب خبری را باشادی دادید؟! جناب هیچ وقت به این فکر کردید با این تصمیماتتان چه ضربه ی بزرگی دارید به سیستم مترو پایتخت و بقیه ی مسائل مربوط به آن می زنید؟ همین حالا به هر خطی می رویم الان نمی شود سوار متروها بشویم اینقدر جمعیت زیاد است که از مترو سرریز شده و به موقع نمی توانیم به محل کارمان برسیم .حالا یک درصد فکر کنید مترو از قبل پر باشد، این طور وصل شدن باعث زیاد شدن جمعیت مسافرها و شلوغی بیش از حد متروها شده.جابجایی با آن سخت تر می شود.اکر می خواهید کاری کنید فعلا فکری بحال این جمعیت زیاد منتظر مترو در ساعات مراجعه به محل کار و دانشگاه د..بکنید.اگر کمی عمیق تر محل ها را گود کرده بودید حداقل مترو دو طبقه می آوردید.نیاز نبود بالای واگن ها اینقدر فضا خالی باشد مترو کمی بلندتر بود دوطبقه استفاده می کردید مثل کرج.فعلا خود تهرانی ها را دریابید بقیه بماند برای بعد

    1. اینجور که درخبر نوشتید که شهرداری ها مثل شهرداری شهریار،،میتوانند با تغییر کاربریها تامین مالی برای پروژهٔ مترو‌کنند ووووو ویخوابگم در ۴۰ سالگذسته درشهریا هرچه زمین حاصلخیز کشاورزی بود که تبدیل به مسکن وباغ رستوران و مراکز تجاری کردید، دیگه اجازه ندهید این اتفاق بیافتد،،با اون شگردهای مدیریتی ومالکان،، که اول آب را برروی این زمینها قطع میکنند وبع به بهانه نبودن آب تغییر کاربری میدهند همین فاز ۱و۲و۳و۴و۵و۶ اندیشه حاصلخیز ترین زمینها بودند درسته شنی بودند ولی همان لایه اولیه خاک برای هرمحصولی وباغداری کافی بود تازه میشد باکم خاک ریزی تبدل به احسنت کرد، ولی با تبانی ها وپول جویی وثروت سازی همه کردند شهرسازی، بالایی ها که خودشان نه اهل کارند ونه‌کارسناسحداقل عمومی،، ،لذا با گزارشات غلط سرشان کلاه، ودستور ازآنها میگرفتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *