جهان صنعت نیوز – صنعت خودروی ایران امروز با چالشهایی عمیق مانند زیان انباشته ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی، ناترازی انرژی، قیمتگذاری دستوری و کمبود سرمایهگذاری در تحقیقوتوسعه مواجه است. در چنین شرایطی، اولتیماتوم اخیر رئیسجمهور مبنی بر قطع تخصیص ارز در صورت اصلاحنشدن موتورها ظرف یکسال، بهجای تحریک نوآوری، این چرخه غلط را تشدید میکند؛ بهویژه آنکه مونتاژکاران بدون هزینه R&D و با اتکا به فناوری چینی سودهای کلان میبرند. کارشناسان تأکید میکنند ارتقای کیفیت نیازمند سرمایهگذاری بلندمدت، ثبات مدیریتی و اصلاح سیاستهای تنظیمگری است. آینده صنعت خودرو اکنون در گرو آن است که کشور میان ادامه مسیر اشتباه و اصلاح بنیادین سیاستها یکی را انتخاب کند.
لینک کوتاه :

