ممنوعیت‌های بودجه‌ای جدید دستگاه‌های دولتی

جهان صنعت نیوز:  سازمان برنامه و بودجه کشور در لایحه تدوینی خود برای بودجه سال ۹۹ دستگاه های دولتی محدودیت های جدیدی در نظر گرفته است که شامل ممنوعیت کلنگ زنی طرح های عمرانی جدید و همچنین خرید خودروهای جدید می شود.

براساس ضوابط مالی که در تنظیم بودجه سال آینده طراحی شده است دستگاه های دولتی در دو بخش هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای با محدودیت های جدیدی روبرو شده اند.

این گزارش حاکی است، در بخش هزینه ای استخدام نیروی انسانی چه بصورت رسمی یا پیمانی تنها با رعایت قوانین و پس از اخذ تائیدیه از سازمان برنامه امکان پذیر است. این امر به منظور تامین بار مالی جذب نیروی جدید در بدنه دولت در نظر گرفته شده است.

براساس این ضوابط حقوق کارمندان دولت به منظور ترمیم فاصله با نرخ تورم حداکثر ۱۵ درصد در سال آینده افزایش خواهد یافت که این امر نیز نیازمند تائید هیات وزیران خواهد بود. همچنین سقف اضافه کار کارکنان بدون تغییر مشابه امسال در نظر گرفته شده است.

در لایحه پیشنهادی همچنین پاداش پایان سال کارمندان دولت حداکثر معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و اعتبار ماموریت کارکنان معادل حداکثر عملکرد سرانه اعتبار در سال ۹۸ تعیین شده است.

در این لایحه همچنین خرید خودرو اعم از داخلی یا خارجی، پیش بینی اعتبار برای احداث یا خرید ساختمان های جدید اداری برای کلیه دستگاه های دولتی ممنوع شده است. همچنین در این لایحه بر ممنوعیت ارائه پیشنهاد برای طرح یا پروژه تملک دارایی های سرمایه ای تاکید شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 55586
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا