تعرفه‌های تشویقی خرید برق از نیروگاه‌های زباله‌سوز شمال کشور

جهان صنعت نیوز: در حال حاضر سیاست وزارت نیرو بر گسترش سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت نیروگاه های برق از منابع تجدیدشونده است و به همین منظور تعرفه های خرید برق از این نیروگاه ها افزایش چشمگیری داشته است.

جعفر محمدنژاد سیگارودی سخنگوی سازمان ساتبا با اعلام این مطلب گفت: با دستور وزیر نیرو نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدیدپذیر ۳۰ درصد افزایش یافته است که این تعرفه در بخش نیروگاه های زباله سوز در استان های شمالی کشور این نرخ تا دو برابر تعرفه خواهد بود.

به گفته وی، نرخ خرید تضمینی برق به ازای هر کیلووات از ۳۷۰ تومان به ۵۵۵ تومان افزایش یافته است که در صورت احداث واحدهای زباله سوز در استان های شمالی کشور این نرخ تضمینی به دو برابر تعرفه های جدید افزایش خواهد یافت.

به گفته محمدنژاد سیگارودی در حال حاضر بیش از ۱۱۵ نیروگاه مگاواتی تجدیدپذیر در کشور راه اندازی شده است. همچنین حدود ۳۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی نیز در کل کشور دایر شده است . همچنین نزدیک به ۲۵۰۰ واحد آن در مناطق روستایی و محروم نیز در دست احداث است.

وی ظرفیت تولید برق نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور را ۸۴۱ مگاوات اعلام کرد که تمامی این واحدها توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری و راه اندازی شده است.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) با تاکید بر اینکه برق استفاده کنندگان از پنل‌های خورشیدی تولید داخل ۳۰ درصد گران‌تر خریداری می‌شود، گفت: از محل نیروگاه‌های نصب شده حدود ۵۳ هزار و ۴۲۰ نفر سال اشتغال به صورت تجمیعی در بخش تجدیدپذیر صورت گرفته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 55629
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا