xtrim

مشکلات بیمه تکمیلی بازنشستگان تا یک ماه آینده برطرف می‌شود

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: شرکت بیمه‌گر برای رفع موانع اجرایی بیمه تکمیل درمان بازنشستگان یک ماه فرصت دارد مشکلات اجرایی قرارداد و پرداخت خسارت بازنشستگان را برطرف کند.

جهان صنعت نیوز، علاءالدین ازوجی در نشستی با مدیرعامل و مدیران شرکت بیمه گر (دانا) که با هدف بررسی مشکلات فرایند اجرایی بیمه تکمیلی درمان و با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل خدمات رفاهی، امور مالی و شرکت بهور برگزار شد، با اشاره به نگرانی‌های جدی بازنشستگان گفت: وظیفه صندوق بازنشستگی کشوری، پیگیری مطالبات بازنشستگان و صیانت از حقوق ذینفعان خود با استفاده از ظرفیت کانون ها است.

وی با تأکید بر اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان نباید صرفاً با رویکرد تجاری اداره شود، اظهار کرد: تجربه برخی بیمه‌های تجاری نشان داده که غلبه نگاه سودمحور، به آسیب‌های اجتماعی منجر شده است، لذا انتظار صندوق و بازنشستگان از شرکت بیمه دانا فراتر از جداول مالی و درصدهای پرداختی است و این رابطه باید به افزایش سرمایه اجتماعی منجر شود.

نارضایتی بازنشستگان از روند پرداخت خسارت‌ها و تعهدات مراکز درمانی طرف قرارداد است

ازوجی با اشاره به میزان پرداختی‌های انجام‌شده از سوی صندوق بازنشستگی افزود: صندوق تعهدات خود را در قرارداد انجام داده، اما نارضایتی بازنشستگان از روند پرداخت خسارت‌ها و تعهدات مراکز درمانی طرف قرارداد همچنان وجود دارد و این مسئله برای صندوق قابل پذیرش نیست. رضایت بازنشستگان، خط قرمز صندوق است.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت استفاده از داده‌های دقیق تأکید کرد و گفت: باید به‌صورت شفاف مشخص شود از ابتدای سال چه تعداد مراجعه ثبت شده، میزان مراجعات ماهانه چه میزان بوده و خطاها دقیقاً در کدام بخش از فرآیند ها ایجاد شده است، این داده‌ها می بایست مبنای قابل اتکایی برای تصمیم گیری و برنامه ریزی های حوزه درمان باشد و بدون آن بهبود فرایندهای ارائه خدمات امکان پذیر نخواهد شد.

وی با اشاره به گزارش‌های استانی و نارضایتی‌های مطرح‌شده تصریح کرد: از آنجا که هنوز در میانه فرآیند اجرای قرارداد هستیم، اصلاحات، کاملاً امکان‌پذیر است و نباید اجرای نواقص قرارداد به پایان سال موکول شود، پرداخت‌های صندوق نیز مشروط به اصلاح این ایرادات خواهد بود.

تشکیل کمیته‌ای برای رفع مشکل

ازوجی در ادامه از تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان شرکت بیمه گر، صندوق بازنشستگی کشوری و کانون‌های بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: این کمیته باید ظرف یک ماه آینده تمامی موارد فنی، اجرایی و سامانه‌ای را بررسی و مشکلات را برطرف کند. نتیجه بررسی‌ها باید به‌صورت مشخص و بر مبنای داده های شفاف، همراه با محل دقیق بروز خطاها ارائه شود.

وی همچنین بر تسریع در انتقال اطلاعات مشمولین جدیدالورود به سامانه های نرم افزاری شرکت بیمه ای تأکید کرد و افزود: پوشش بیمه ای باید به صورت مستمر و روزانه انجام شود و این اقدام نقش مهمی در ایجاد اعتماد و سرمایه اجتماعی خواهد داشت.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به وضعیت معیشتی بازنشستگان گفت: بازنشستگان پس از سال‌ها خدمت، در شرایطی قرار می‌گیرند که همزمان با مشکلات معیشتی، با دغدغه‌های درمانی نیز مواجه‌اند و هرگونه اختلال در فرایند ارائه خدمات بیمه‌ای، فشار مضاعفی به ایشان تحمیل می شود.

ازوجی تأکید کرد: رفع مشکلات بیمه تکمیلی باید حداکثر تا یک ماه آینده محقق شود و صندوق متناسب با سطح خدمات ارائه‌شده، پرداخت‌ها را انجام خواهد داد. هدف اصلی، کاهش فشار بر بازنشستگان و بازگرداندن آرامش و اعتماد به این قشر است.

منبع: ایرنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 558086
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *