بازدید ظریف از مرکز نوآوری آزادی

جهان صنعت نیوز: او در توئیتی به تروریسم اقتصادی ترامپ اشاره کرده و گفت که نمی تواند مانع از دستیابی کارآفرینان به رویاهایشان شود. همین امر موجب شد بسیاری از کارآفرینان کسب وکارهای مجازی در شبکه های اجتماعی نسبت به احتمال تحریم این مرکز از سوی ترامپ اظهار نگرانی کنند.

عده ای حتی می گویند ظریف به ترامپ سیگنال داده است، ظاهرا ترامپ متوجه این مرکز نوآوری نبوده و اکنون ممکن است آن را به بهانه ارتباط اب دولت و یا سپاه تحریم کند. عده ای دیگر نیز اظهار شگفتی کرده و پرسیده اند، چرا وزیر امور خارجه باید از مرکز نوآوری آزادی بازدید کرده و سپس در تعریف از این مرکز، نام ترامپ را عنوان کند؟ ظاهرا شعار جوانگرایی و امید، موجب شده هیات دولت حتی وزیر امور خارجه خود را وارد کارزار استارتاپ ها کند.

این کسب و کارهای مجازی اما کمک بزرگی به دولت بوده اند، آنها در بدترین شرایط اقتصادی کشور کارآفرینی کرده و درآمدزایی داشته اند. با اینهمه سال گذشته با فیلترینگ های گسترده و سنگ اندازی نهادهای دولتی به دلیل اخذ مجوز مواجه شده اند. امسال نیز بسیاری از نیروهای ماهر استارتاپ ها از کشور مهاجرت کرده اند. اگر از فعالان استارتاپ ها دلیل این امر را بپرسید می گویند دیگر توان مبارزه نداشته اند. ظاهرا حمایت از استارتاپ ها تنها در حد شعار وبازدید باقی مانده است.

تروریسم اقتصادی ترامپ و استارتاپ ها!

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: تروریسم اقتصادی ترامپ مانع از دست‌یابی کارآفرینان به رویاهایشان نمی‌شود.

محمدجواد ظریف، وزیر امرور خارجه کشورمان روز دوشنبه در توییتی نوشت: ۲۵۰۰ کارآفرین یک ساختمان قدیمی در تهران را به یک کارخانه نوآوری به ارتقای فناوری پیشرفته- اعم از بازی‌سازی، نانو دارو، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا – بپردازند. تروریسم اقتصادی دونالد ترامپ سعی در محدود کردن آن‌ها و خلاقیت‌هایشان را دارد، اما آن‌ها برای دست‌یابی به رویاهایشان از پا نخواهند نشست.

محمدجواد ظریف ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه نوآوری آزادی با متخصصان و شاغلان آن مجموعه رایزنی و گفت وگو کرد.

براساس اعلام دست اندرکاران این کارخانه، کارخانه نوآوری آزادی یکی از بزرگترین مراکز فعالیت استارت‌آپ‌ها در خاورمیانه است. این مکان به منظور سهولت دسترسی تیم‌های کارآفرین به زیرساخت‌ها و کلیه امکانات مورد نیاز آن‌ها و هم‌افزایی فعالیت‌های استارتاپ‌ها برپا شده‌است تا در فضایی پویا به نوآوری و خلاقیت بپردازند.

بر اساس این گزارش، این کارخانه یکی از زیر مجموعه‌های شعب پارک فناوری پردیس است که تحت عنوان کارخانه‌های نوآوری در سطح شهر تهران فعالیت می‌کند تا پلتفرم و بستر ایده‌آلی برای جذب، پرورش و رشد تیم‌های نوپا باشد.

در جریان این بازدید برخی از محققان حاضر در این مجموعه به تاثیر منفی تحریم‌ها بر روی فعالیت هایشان در عرصه بین الملل اشاره کردند.

گذار از سنتی به مدرنیته

مهدی عظیمیان،  مدیر کارخانه نوآوری آزادی گفت: این کارخانه در جهت ترویج فرهنگ کارآفرینی، تقویت اقتصاد دانش بنیان در کشور و نیز افزایش سرمایه در بخش نوآوری ایجاد شده است. تمام تلاش ما این است که سرمایه گذاری بخش خصوصی که سرمایه گذاری ستنی است را به سمت سرمایه گذاری در بخش نوآوری بیاوریم.

وی گفت: ‌کارخانه نوآوری آزادی کارخانه متروکه الکترود سازی بوده که توسط دولت بازسازی و توسط بخش خصوصی برای حضور استارتاپ ها سرمایه گذاری شده است. این کارخانه مشتمل بر یک ساختمان اداری و ۱۰ سوله است که هر سوله با تیم های استارتاپی و یک شتابدهنده فعالیت می کنند، اکنون در سوله‌های این کارخانه نوآوری تیم های استارتاپی در بخش های تولید محتوا، حوزه نوآوری بیمه ای، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، نانو دارو و شتابدهنده در حوزه معماری و زندگی شهری فعال هستند.

مدیرکل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس گفت: اکنون شعبه دو این کارخانه نیز در تقاطع اتوبان امام علی (ع) و شهید بابایی با نام کارخانه نوآوی های وی  راه اندازی شده است و تیم های متعددی فعالیت خود را شروع کرده اند.

 

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 56153
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا