بازار متشکل ارزی مانع‌ از سردرگمی خریداران ارز می‌شود

جهان صنعت نیوز: عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره فواید تشکیل بازار متشکل ارزی اظهار کرد: تشکیل بازار ارز، می‌تواند شفافیت نرخ را به معاملات بازار ارز بازگرداند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه از مزیت‌های بازار متشکل ارزی گفت: این بازار می‌تواند موجب تعیین نرخ واقعی ارز شود و تا حدود بسیار زیادی منجر به کاهش نوسانات ارزی در بازار شود.

عباس آرگون با اشاره به اینکه تشکیل این بازار می‌تواند عرضه و تقاضا را در بازار کنترل کند، تصریح کرد: اجرای بازار متشکل ارزی، می‌تواند به نفع صادرکننده و تجار بوده و آنها را از سردرگمی نرخ ارز خارج کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در بازار ارز، یکی از جذاب‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در ایران طی سال‌های اخیر بوده است، تصریح کرد: بسیاری از مردم از سرمایه خود برای خرید ارز استفاده می‌کنند این در حالی است که ریسک این بازار بسیار بالاست.

آرگون در ادامه یادآوری شد: بازار متشکل ارزی جایی برای معاملات صرافی‌ها و بانک‌هاست در این مکان حجم زیادی از ارز، مورد معامله قرار می‌گیرد و افراد عادی همچون گذشته نمی‌توانند در این بازار معامله کنند.

گفتنی است، امید است این طرح بتواند تا حدودی مفید واقع شود، به شرطی که دخالت دولت به حداقل و نظارت‌ها افزایش یابد، از طرفی اگر دولت بتواند در ابتدا این طرح را در محیطی کوچک‌تر و سطح خُرد اجرا کرده و سپس با تجزیه و تحلیل آثار و انجام اصلاحات لازم آن را به اقتصاد کلان تعمیم و اجرا کند، قطعاً کارایی آن افزایش خواهد یافت.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 56437
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا