اگه آنتونوفها مشکل دارند سازمان هواپیمایی ورود کند!
جهان صنعت نیوز: با وجود این که پنج سال گذشته رئیس جمهور دستور داده بود تا پرواز آنتونوف ۷۴ بر فراز آسمان ایران ممنوع شود چندی پیش یکی از مسافران پرواز مشهد تهران در فضای مجازی اعلام کرده بود که هواپیمای پویا در این مسیر از آنتونوف ۷۴ استفاده کرده و مشکلات و نگرانیهایی برای مسافران به وجود آورده است.
حمیدرضا پهلوانی رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت:گرچه اساس کار آنتونوف ۷۴ جابجایی بار بوده است اما این نوع آنتونوف آپدیت شده آنتونوف ۷۰ و ۷۲ است که نه تنها موتورهای با قابلیت بالاتری دارد بلکه شرکت سازنده آن امکان جابجایی مسافر را نیز برای آن پیش بینی کرده است اما نه فقط برای آنتونوف بلکه هر هواپیمای دیگری که میخواهد در در حوزه مسافری فعالیت کند باید صلاحیت آن را داشته باشد چرا که نظریه مسافران در این حوزه یکی از مهمترین پارامترها برای رنکینگ شرکتهای هواپیمایی در دنیا است.
وی افزود: عمر هواپیماهایی که در حال حاضر در صنعت هوانوردی فعالیت دارند به صورت میانگین ۲۲ سال است و آنتونوفها هم از این قاعده مستثنی نیستند. اما هر هواپیمایی اگر تحت نظارت دقیق قرار بگیرد مشکلی برایش پیش نمیآید. چرا که برای احراز صلاحیت پروازی یک هواپیمای مسافری مدارک و بازدیدها اهمیت دارد که در هر شرایطی سازمان هواپیمایی باید پاسخگو باشد.
پهلوانی تاکید کرد که اگر هواپیمایی مشکل فنی یا اسنادی داشته باشد سازمان هواپیمایی کشوری باید ورود پیدا کرده و تا حل نشدن مشکل، آن هواپیما را زمین گیر کند. چراکه ایمنی مسافر از همه چی مهمتر است اما نباید در این زمینه هم بی گدار به آب زد.
اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
لینک کوتاه :