قرعه‌کشی یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

تقابل دوباره کلوپ و بایرن، یووه در انتظار مردان سیمئونه

تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حریفان خود را شناختند. قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در نیون سوییس برگزار شد و ۱۶ تیم راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. تیم‌های راه‌یافته به این مرحله نمی‌توانند برابر تیم‌های هموطن قرار ‌گیرند. همچنین تیم‌های یک گروه مقدماتی در مرحله بعد برابر هم بازی نخواهند کرد. لوئیس گارسیا مهاجم اسپانیایی سابق لیورپول، قرعه‌کشی این مرحله از رقابت‌ها را انجام داد. او از جمله بازیکنان لیورپول بود که در سال ۲۰۰۵ قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرد. قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان به شرح زیر است:
شالکه- منچسترسیتی/ اتلتیکومادرید- یوونتوس/ منچستریونایتد- پاری‌سن‌ژرمن/ تاتنهام- بورسیا دورتموند/ لیون- بارسلونا/ رم – پورتو/ آژاکس- رئال‌مادرید/ لیورپول – بایرن مونیخ
دیدار یوونتوس- اتلتیکومادرید که تقابل دوباره رونالدو با اتلتیکو و تیم سیمئونه را به همراه خواهد داشت، مطمئنا از جذابیت‌های بالایی برخوردار است. دو تیم در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که بازی در ایتالیا با تساوی بدون گل به پایان رسید و بازی در مادرید با پیروزی یک بر صفر شاگردان سیمئونه تمام شد. دیگر دیدار جذاب این مرحله، تقابل یونایتد و پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود. هر چند یونایتد شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و با شکست مقابل لیورپول، وارد بحران جدیدی شده ولی این تیم مطمئنا انگیزه‌های ویژه‌ای برای چمپیونزلیگ خواهد داشت. پاری‌سن‌ژرمن نیز که به عنوان سرگروه از مرحله گروهی صعود کرد، در لیگ فرانسه نمایش‌هایی استثنایی داشته و نشان داده می‌تواند از مدعیان قهرمانی رقابت‌ها باشد. تقابل لیورپول و بایرن مونیخ نیز دیگر دیدار حساس این مرحله خواهد بود. شاگردان یورگن کلوپ که فصل گذشته نایب قهرمان رقابت‌ها شدند، این فصل در لیگ برتر عملکردی فوق‌العاده داشته‌اند و در حال حاضر صدرنشین جدول هستند. آنها انگیزه‌ای مضاعف برای چمپیونزلیگ دارند و در تلاشند ناکامی سال گذشته را جبران کنند و امسال با جام کار را به پایان برسانند. بازی‌های مرحله رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۳، ۲۴، ۳۰ بهمن و اول اسفند و دیدارهای برگشت ۱۴، ۱۵، ۲۱ و ۲۲ اسفند برگزار می‌شود. همچنین فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز قرار است در ورزشگاه واندا متروپولیتانو مادرید برگزار شود.
دیوانه در برابر دیوانه
پاری‌سن‌ژرمن یکی از مدعیان قهرمانی این رقابت‌ها با قرعه سخت منچستریونایتد برخورد کرد. توماس توخل پس از عبور موفقیت‌آمیز از آزمون‌های سختی همچون نبرد برابر ناپولی و لیورپول و حتی ستاره‌سرخ بلگراد توانست پاریسی‌ها را به عنوان صدرنشین گروه C با ۱۱ امتیاز به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان هدایت کند تا رضایت اولیه مدیران سخت‌گیر خود را برآورده کند و حفظ ظاهر کند! چرا که ناصر الخلایفی بیش از هر چیزی خواهان آن است که هزینه‌های سرسام‌آورش در رقابت‌های اروپا نتیجه بدهد و چندان عملکرد پی‌اس‌جی را در لوشامپیونه دنبال نمی‌کند!
در برابر هیولای خونخوار فرانسوی‌ها تیمی خواهد ایستاد که این روزها بحران را به معنای واقعی تجربه می‌کند و پرنوسان‌ترین دوران تاریخ ارزشمندش را به ثبت رسانده است! ژوزه به فاصله ۲۴ ساعت با دو اتفاق شوکه‌کننده روبه‌رو شد تا آرامش از او و مردانش به طور کلی سلب شود؛ ابتدا شکست در دیدار سنتی لیگ برتر برابر لیورپول و یورگن کلوپ و حالا تقابل با پاری‌سن‌ژرمن هیولا‌صفت توماس توخل در لیگ قهرمانان! بر مورینیو در این لحظات چه می‌گذرد؟
منچستر تا حدودی خوش‌شانس هم است! چرا که آنها در مقطعی برابر پاریسی‌ها قرار خواهند گرفت که تاریخ‌سازی‌شان در کسب پیروزی‌های پیاپی متوقف شده است و برای دو هفته دچار مشکلاتی در زمینه کسب موفقیت شده‌اند. هرچند که با یادآوری حضور هیولاهایی چون نیمار، کاوانی، وراتی، امباپه، بوفون، تیاگو سیلوا، دنی آلوز و‌… حس موفقیت در ذهن مخاطبین این تیم پررنگ می‌شود و خاطرات نه چندان خوب دو هفته اخیر جان خواهد باخت.
منچستر‌یونایتد تحت هدایت مورینیو نشان داده است موفق نیست، نتایج درخشانی کسب نمی‌کند اما درست در زمانی که متوجه بی‌احترامی می‌شود آن روی ترسناک خود را رونمایی می‌کند و موجب بروز شگفتی می‌شود! پس باید با شیاطین سرخ با احترام کامل سخن گفت؛ زیرا آقای خاص هرگز دوست نداشته و ندارد که او را نادیده بگیرند، در این صورت او درس عبرتی را به مخالفان خود خواهد داد که چون کابوس، خواب بر چشمان‌شان حرام شود.
پاریسی‌ها در تقابل با یونایتد از امتیاز ویژه‌ای برخوردارند که می‌تواند راه‌شان را هموارتر نماید، آنها دیدار رفت را در اولدترافورد و دیدار برگشت را در پارک دو پرنس به انجام خواهند رساند؛ اتفاقی که کاملا در روند نتیجه‌گیری به سود آنها خواهد بود، مگر آنکه پی‌اس‌جی تصمیم بگیرد باز هم شخصیت کوچک خود را به تصویر بکشد و به منچستریونایتد بیمار باج بدهد!

عمومی

شناسه : 5741
لینک کوتاه :