واکنش وزارت ورزش به حوادث حاشیه‌ای مسابقه تراکتور و استقلال

جهان صنعت نیوز: روی سکوهای استادیوم یادگار امام تبریز این هفته اتفاقاتی افتاد که در نهایت به دستگیری ۷ نفر برای اقدام خلاف امنیت ملی منجر شد.

وزارت کشور ایران می گوید با افراد خاطی که پرچم کشورهای دیگر را در بازیهای لیگ به استادیوم می آورند برخورد می کند.

وزیر ورزش ایران هم دستور داده کارگروه به قول او صیانت از ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در محیط‌های ورزشی تشکیل شود.

به دنبال حواشی دیدارهای تراکتورسازی و استقلال تهران، معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور از بازداشت ۷ تماشاگر این بازی خبر داد.

حسین ذوالفقاری روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه گفت که بازداشت این افراد به دلیل «انجام حرکات خارج از بحث‌های ورزشی» انجام شده است . همچنین سه چهار نفر دیگر هم «مطلبی نوشته بودند که این موضوع توسط دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی در حال پیگیری است.»

در حاشیه بازی تراکتورسازی و استقلال که در روز جمعه ۱۰ آبان برگزار شده بود، تعدادی از تماشاگران اقدام به سر دادن شعارهایی در حمایت از ترکیه کردند.

فریادهای ترکیه ترکیه برخی هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه! پس از گل تراکتور بە استقلال. شعارھایی ھم علیە وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال و کوردھا سر دادە شد.

همچنین ویدئوهای منتشر شده از حواشی این بازی نشان می دهد که برخی تماشاگران پلاکاردهایی که روی آن «یا چکسلواکی یا یوگسلاوی؛ انتخاب با شما» نوشته شده در دست داشتند.

اشاره ای این شعار به تجزیه بدون خشونت کشور چکسلواکی و همچنین جنگ‌های داخلی یوگسلاوی است که در نهایت هر دو این موضوعات به تجزیه این کشور‌ها انجامید.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 57814
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا