رییس کنفدراسیون صادرات اتاق ایران در گفت وگو با جهان صنعت:

دولت از بازارهای صادراتی مراقبت کند

جهان صنعت نیوز| محمد لاهوتی در گفت وگو با جهان صنعت با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بیشترین حجم صادرات کالاهای ایرانی به مقصد چین انجام شده،اظهارداشت:اخیرا بانک چنینی کونلون که یکی از بانکهای طرف قرارداد با ایران بود،روابط خود را با طرف ایرانی کم کرده است و این موضوع متاسفانه می تواند تاثیر منفی بر سطح مبادلات تجاری ایران با چین بگذارد.

وی افزود: در ابتدای سال ۹۰ که تحریم های شورای امنیت علیه ایران اجرایی شد،چین،امارات و ترکیه به کمک ایران آمدند و ایران توانست با کمک آنها تحریم ها را دور بزند اما در دوره جدید تحریم ها این امکان به حداقل ممکن کاهش یافته است.

این فعال بخش خصوصی با باین اینکه تحریم های یک دهه اخیر سبب شده تا بازارهای صادراتی ایران محدود شود،عنوان کرد:محدودیت در بازار،تهدید محسوب می شود به خصوص که در شرایط تحریم بازارها خود به خود محدود خواهند شد. از سویی سیاست های اقتصادی در کشور هم مانعی برای توسعه بازارها شد.به این معنی که مدتها نرخ ارز سرکوب شد و این موضوع سبب گردید که انگیزه ای برای صادرکنندگان جهت کشف بازارهای جدید ایجاد نشود.

او گفت:اگر تجارت با چین دچار مشکل شود،واردات کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه تولید هم دچار مشکل خواهد شد،به همین دلیل دولت باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کند.

اقتصاد کلانصنعت و معدنگفت‌وگو
شناسه : 5792
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا