اتوپایلت تسلا به قابلیت تشخیص مخروط‌های ترافیکی مجهز شد

جهان صنعت نیوز:  سیستم اتوپایلت (Autopilot) تسلا در تشخیص و شناسایی خودروهای دیگر توانایی و مهارت بالایی دارد اما ماشین‌ها تنها موانع موجود در جاده و خیابان نیستند که به هنگام استفاده از یک وسیله نقلیه خودران باید نگرانشان باشید. مخروط‌های ترافیکی که برای جداسازی قسمت‌های مختلف مسیر مورد استفاده قرار می‌گیرند، نمونه دیگری از این دست موانع هستند.

تسلا به منظور حل این مساله به تازگی سیستم اتوپایلت خودروهای برقی خود را به روزرسانی کرده است تا مخروط‌های ترافیکی موجود را در مسیر تشخیص داده و شناسایی کنند.

در صورت استفاده از قابلیت جهت‌یاب (Navigate) سیستم اتوپایلت، وسیله نقلیه خودران شما همچنین برای پرهیز از برخورد با این مخروط‌ها تغییر مسیر می‌دهد تا دیگر مجبور نباشید همین که به یک پروژه عمرانی رسیدید کنترل خودرو را شخصا به دست بگیرید.

هنوز اما نمی‌توان به طور کامل به این قابلیت اعتماد کرد. به گفته کاربرانی که از آن استفاده کرده‌اند، این سیستم نه تنها در همه موارد قادر به تشخیص مخروط‌های مخصوص ترافیکی نیست، بلکه ممکن است به تغییرات نسنجیده و خطرناک در مسیر حرکت خودرو منجر شود.

به هر روی این یک گام بزرگ روبه جلو برای کمپانی تسلا به حساب می‌آید. این شرکت آمریکایی در نظر دارد تا در آینده امکان استفاده از خودروهای کاملا خودران را فراهم کند اما برای تحقق این رویا به خودروهایی نیاز دارد که می‌توانند تقریبا هر مانع و شی موجود در جاده و خیابان را شناسایی کرده و آن را پشت سر بگذارند؛ یک به روزرسانی کوچک مثل این می‌تواند گام بزرگی به سوی دستیابی به این فناوری باشد.

اخبار برگزیده
شناسه : 58174
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا