انصراف دولت از لغو معافیت مالیاتی رسانه ها

جهان صنعت نیوز: وزیر کشور شب گذشته در حاشیه سی و هشتمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و اقتصادی کشور برخی اخبار مطرح شده در جامعه در مورد معافیت های مالیاتی مطبوعات و انتشارات را غیرواقعی دانسته و گفته است موضوع لغو معافیت های مالیاتی مطبوعات در بودجه سال آینده صحت ندارد و بر اساس اعلام وزارت اقتصاد و دارایی چنین مسئله ای از سوی این وزارتخانه در پیش نویس های اولیه بودجه سال آینده به سازمان برنامه و بودجه ارائه نشده و چنین مسئله ای نخواهیم داشت.

  این در حالی بود که تا پیش از این دولت در بند ۴ پیش نویس لایحه امور مالیاتی که توسط رئیس سازمان امور مالیاتی صادر شده بود، خواستار لغو معافیت مالیاتی مطبوعات و رسانه ها شده بود.

مجید نیک عهد، دبیر کمیته حقوقی خانه مطبوعات کشور با اشاره به این موضوع گفت: کمیته حقوقی خانه مطبوعات کشور با پیگیریهایی که انجام داد و همراهی تنی چند از نمایندگان مجلس توانست سازمان امور مالیاتی کشور را مجبور به عقب نشینی از این تصمیم خود سازد که این مهم با پیگیریها و همدلی اعضای بزرگ خانواده رسانه در کشور صورت پذیرفت .

وی در پایان یادآور شد : خانه های مطبوعات در استانها و خانه مطبوعات کشور محل مناسبی برای پیگیری امور صنفی رسانه ها و جامعه رسانه ای کشور است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را نمود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 58331
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا