نظر فیفا درباره ماجرای فسخ قرارداد قدوس با هوئسکا

جهان صنعت نیوز: بر اساس اعلام فدراسیون جهانی فوتبال، اوسترشوند از امضای توافقنامه قدوس با هوئسکا مطلع بوده و  تهدیدات این باشگاه سوئدی باعث شده قدوس قرارداد خود را با هوئسکا فسخ کند.

در تصمیم فیفا درباره پرونده شکایت هوئسکا از اوسترشوند و قدوس آمده است: “این بازیکن ادعا کرده است که از فسخ قرارداد پشیمان است، زیرا واقعاً می‌خواست به هوئسکا برود، اما او از سوی اوسترسوند وادار شد تا فسخ قرارداد را بنویسد.”

روزنامه «اوسترشوند پست» اولین رسانه‌ای بود که گزارش داد سامان قدوس از سوی اوسترشوند وادار شده تا توافق خود را با هوئسکا نقض کند، زیرا باشگاه او را تهدید کرده بود در غیر این صورت او را آزاد نخواهد کرد.

در این تصمیم آمده است:

“او (بازیکن) اظهار داشته است که باشگاه اوسترشوند می‌دانست که می‌خواهد قرارداد اشتغال با هوئسکا امضا کند، اما اوسترشوند از  او خواست که به سوئد برگردد. هنگامی که بازگشت، اوسترشوند سعی کرده است او را متقاعد کند که قراردادش با هوئسکا معتبر نبوده و او را مجبور کردند نامه را امضا کند، اگرچه او با شرایط فسخ موافق نبود، اما باشگاه تهدید کرد اگر او اعلامیه را امضا نکند او را فصل بعد هم نگه خواهند داشت و همه پیشنهادات دیگر را نیز رد خواهند کرد. این بازیکن ادعا کرده است که در مورد فسخ پشیمان است، زیرا واقعاً می‌خواست به هوئسکا برود، اما او توسط اوسترسوند هدایت شد تا فسخ نامه را امضا کند.

در گزارش فیفا آمده است که هیچ توافقی کتبی بین هوئسکا و اوسترشوند وجود ندارد، اما نماینده این باشگاه از طریق پست الکترونیکی به این باشگاه اسپانیایی نوشته بود که پیشنهاد سه میلیون یورویی “خوب” است.

آگوست سال ۲۰۱۸ بود که سامان قدوس بازیکن ایرانی اوسترشوند این تیم را ترک کرد وبا امیان فرانسه قرارداد امضا کرد. اما چند روز قبل از آن، تصویری از سامان قدوس منتشر شد که در هوئسکا با یک کاغذی مقابلش پشت میز نشسته بود.

بعداً هوسکا ماجرا را به فیفا گزارش داد و تقریباً سه ماه پیش اعلام شد که سامان قدوس چهار میلیون یورو جریمه می‌شود و به مدت چهار ماه از تمام بازی‌ها محروم است. اوسترشوند نیز به نوبه خود، از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شد.

اخبار برگزیدهورزشی
شناسه : 58631
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا